۱۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۱۱

ارشدی:

سند جامع حمایت از تولید و توزیع نوشت افزاردر کردستان تهیه شود

سند جامع حمایت از تولید و توزیع نوشت افزاردر کردستان تهیه شود

سنندج- مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان بر تهیه سند جامع حمایت از تولید و توزیع نوشت افزارهای حاوی تصاویر شخصیت های بومی و محلی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمال ارشدی ظهر سه شنبه در جلسه ساماندهی کمیته تولید، توزیع و مصرف نوشت افزار با نماد اسلامی ایرانی که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، با اشاره به اینکه این جلسه به منظور تقویت و حمایت از تولیدات بومی و محلی تشکیل شده است، گفت: در راستای ایجاد زمینه و بستر  فعالیت های فرهنگی در حوزه نوشت افزارهایی با نمادهای ملی و محلی باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی اظهارداشت: صداوسیمای مرکز استان و اداره کل آموزش و پرورش می توانند بیشترین تاثیرگذاری را در زمینه تقویت نوشت افزارهایی حاوی شخصیت ها و نمادهای ملی ومحلی داشته باشند.

وی ادامه داد: در صورتی که خلاء رسانه ای در زمینه های مختلف به ویژه فعالیت های فرهنگی داشته باشیم مردم جذب رسانه های خارجی خواهند شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان  با بیان اینکه عدم تقویت هویت های ملی و محلی هم منجر به جایگزین شدن هویت های غربی خواهد شد، افزود: بازنمایی و استفاده از نمادهای ملی و محلی در نوشت افزارها منجر به حفظ و تقویت هویت ایرانی و اسلامی می شود.

ارشدی گفت: در برهه کنونی که با موجی از تبلیغات رسانه های غربی مواجه هستیم یکی از راه های مقابله با این تهاجم فرهنگی، اشاعه و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی است.

وی تهیه سند جامع حمایت از تولید و توزیع نوشت افزارهای حاوی تصاویر شخصیت های بومی و محلی تاکید کرد و گفت: با تدوین چنین سندی برای هر یک از دستگاه های ذیربط وظایفی تعیین خواهد شد و بدین گونه می توان در این عرصه بهتر فعالیت و تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف مسئولان  حمایت از تولیدات بومی و محلی است، بیان کرد: زمانی که حس تعلق و وابستگی در آحاد مردم ایجاد شود تعهد هم به دنبال آن خودبه خود به وجود می آید.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان با بیان اینکه هرایرانی نسبت به فرهنگ بومی و محلی خود تعلق خاطر دارد، ادامه داد: هر فردی باید به اندازی توان خود برای حفظ و تقویت این فرهنگ باید گام هایی بردارد.

ارشدی در پایان گفت: پیشنهاد  می کنم صداوسیما فضایی برای تبلیغ فعالان و تولیدکنندگان محصولات فرهنگی فراهم و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم برنامه ای جامع برای حمایت از تولیدکنندگان تدوین کند.

 

 

کد خبر 2439363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha