۱۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۱

مهر گزارش مي دهد/

خدمات مولد،‌ محصول اردوهای جهادی/ آبادانی ایران بزرگ با دستانی کوچک

خدمات مولد،‌ محصول اردوهای جهادی/ آبادانی ایران بزرگ با دستانی کوچک

اراك- پس از دوران دفاع مقدس، نیروی مقاومت بسیج در عرصه های گسترده ای برای عمران و آبادانی کشور وارد عمل شد، اردوهای جهادی یکی از عرصه های فعالیت بسیج برای رفع محرومیت ازنقاط محروم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، اردوهای جهادی و خدماتی که به مردم مناطق محروم ارائه می شود در کنار شور، نشاط، امید و برکات معنوی برای قشرجوان کشور، منشا خیرات متعددی است که آثار فردی و اجتماعی بسیاری بدنبال داشته و موجب ساخته شدن فرد و زنده شدن روحیه جهادی در جامعه می شود.

زندگی به سبک زندگی جهادی همواره مورد تاکید فرمایشات رهبر معظم انقلاب بوده و لازم است این روحیه در قشر جوان کشور نهادینه و ماندگار شود

اردوهای جهادی، نمونه بارز ترویج فرهنگ کار و تلاش و گسترش فرهنگ اقتصاد مقاومتی است و خدمت گذاری به مردم به ویژه در مناطق محروم از برکات اجرای اردوهای جهادی در جامعه است.

با توجه به برکات مختلف اردوهای جهادی در محرومیت زدایی از مناطق غیربرخوردار، این طرح در اشتغال نسل جوان و آشنایی با زندگی در شرایط سخت تاثیر بسزایی داشته است.

خدمات مولد، ‌مهمترين محصول اردوهاي جهادي

مهمترین محصول اردوهای جهادی در عرصه اقتصاد مقاومتی خدمات مولد همراه با محرومیت زدایی، افزایش تولیدات در کشور و رفع بیکاریست که برای رسیدن به  بلوغ کار جهادی رسیدن همزمان به کارهای بزرگ در مناطق محروم مورد نیاز است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه در ایران اسلامی تا به حال سه هزار گروه جهادی تشکیل شده، گفت: بسیج سازندگی مبتنی بر تلاش نیروهای مستعد، خودجوش و مومن و  بکارگیری جوانان به منظور رونق بخشی و گسترش فرهنگ جهادی در کشور از ابتدای تشکیل این گروه ها تاکنون ۸۴ هزار طرح محرومیت زدایی اجرایی و عملیاتی کرده است.

فعاليت هاي اردوهاي جهادي در ۲۳ هزار واحد اقتصادي

ابراهيم عزیزی بیان کرد: این سازمان از ابتدای سال ۹۲ با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی فعالیت های عملیاتی خود را با توجه به نیاز مردم در ۲۳ هزار واحد اقتصاد مقاومتی به اجرا درآورده است.

عزیزی خاطرنشان کرد: امسال ۳۹ هزار و ۵۰۰ واحد اقتصاد مقاومتی پیش بینی شده که در ۱۲ عرصه تولید مرغ بومی، انواع ماکیان، کودهای زیستی، تولید انواع آبزي، انواع دام های سبک و سنگی، گیاهان دارویی و... که ممکن است با تهدید علیه کشورمان با بحران روبرو شویم پیش بینی شده که تاکنون ۱۰ هزار واحد آن محقق شده است.

حضور ۶۰ درصدي خواهران در اردوهاي جهادي بسيج

فرماندهی ناحیه بسیج دانشجویی استان گفت : ۷۰۰ نفر از دانشجویان استان در این طرح شرکت کردند که نزدیک به ۶۰ درصد را دانشجویان خواهر تشکیل دادند.

مجتبی صدیقی با باین اینکه اردوهای جهادی در مناطق روستایی خمین، ساوه، تفرش و خنداب برگزار می شود، افزود: روستای نورآباد لرستان هم که در وضعیت روستایی عشایری است از خدمات بهداشتی، درمانی نیروهای جهادی استان مرکزی بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان علاقه مند به صورت داوطلبانه در این اردو‌ها حضور داشته و از نظر عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، کشاورزی و اشتغالزایی به مردم خدمات رسانی می‌کنند گفت: برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی، تعمیر مدارس و مساجد و تجهیز آن‌ها از جمله فعالیت‌های فرهنگی این اردو‌ها محسوب می‌شود.

رضا محمدی یکی از جهادگران در خصوص حضور خود گفت: امسال نيز بار ديگر از اين روزمره گي کمي فارغ شويم و در کنار مردمي به سخاوت کوير، چند صباحي را زندگي کنيم؛ بلکه از آنها درس زندگي، قناعت، رضایت، ايمان، شجاعت، پشتکار و محبت و صميميت را قرا بگيريم.

وي بيان كرد: حس در کنار مناطق محروم بودن، احساس لذتی عجیب و البته دارای راحتی و گرمای خاصی است که می تواند بلافاصله دویپستی های گسترده ای را بین ما و روستاییان ایجاد کند.

این جهادگر ادامه داد: بعضي وقتها بچه های جهادی از کاراي همديگر ايراد مي‌گرفتند و همديگر را نصيحت مي‌کردند و برخی اوقات هم آنقدر گرم خنده و شوخي مي‌شدند که زمان را از ياد می بردند.

سجاد شمسی از دیگر فعالان جهادگر گفت: پیوند حوزوی و دانشگاهی و غیر دانشگاهی در مقیاس کوچک و حضور طلبه های جوان که در کنار تبلیغ به فعالیت های عمرانی هم مشغول بودند را از برکات اردو جهادی برشمرد.

وی افزود: جدايي از زندگي روزمره و حضور در محيطي با حداقل امکانات زندگي،  اين بستر را فراهم ميکند تا تعلقات به زندگي روزمره را درك کنیم.

در هر صورت باید دانست که تحقق اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بدون داشتن روحیه بسیجی و دل دادن در مسیر آرمان های امام، رهبری و میهن امکانپذیر نیست و باید برای رشد و توسعه کشور از تک تک دست های پرتوان و عاشق این مرز و بوم برای ساختن و آبادی کشوری توسعه یافته و بدون نیاز به غرب بهره برد.

کد خبر 2440888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha