۱۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۴۱

خاوری:

ماشین آلات فرسوده راهداری گیلان عمری 23 ساله دارد

ماشین آلات فرسوده راهداری گیلان عمری 23 ساله دارد

رشت - مدیر کل راه و شهرسازی گیلان گفت: هم اکنون ماشین آلات راهداری استان که در طرح زمستانه امسال به کار گرفته می شود، عمری 23 ساله دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، شعبانعلی خاوری ظهر چهارشنبه در نشست مجریان طرح زمستانی گیلان که در سالن کوثر نیروی انتظامی برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه ماشین آلات راهداری استان عمری 23 ساله دارد تدابیر ویژه ای اندیشیده شده تا در مواقع بحران مشکلی ایجاد نشود و یا به حداقل برسد تا خدمات مطلوب تری به مسافران ارائه شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 12 کیلومتر مربع راه موجد استان با داشتن 49 گردنه برفگیر به طول 350 کیلومتر مربع بیشترین تجهیزات و ماشین آلات راهداری را در خود جای داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ادامه داد: در طرح زمستانی امسال 381 نفر در 39 اکیپ راهداری با استفاده از 250 ماشین آلات راهداری در 16 راهدارخانه ثابت و 9 راهدارخانه سیار شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه تهیه آسفالت سرد برای لکه گیری جاده های استان طی طرح زمستان امسال در دستور کار قرار دارد، گفت: نمک و ماسه کافی هم اکنون در راهدارخانه ها دپو شده و کشیک های زمستانی نیز در دستور کار قرار دارد.

خاوری افزود: در راستای ساماندهی بهتر و خدمات رسانی مطلوب تر به مسافران در جاده ها سه دستگاه جرثقیل چنج تنی در لاهیجان، تالش و رودبار به جی. پی. اس مجهز شده است.

خاوری همچنین گفت: علاوه بر این با برخی از پیمانکارانی که در جاده های استان مشغول به فعالیت هستند توافق شده تا در مواقع مورد نیاز از ماشین آلات آنها بهره گیری شود تا خدمات رسانی سریع تر انجام شود.

وی اظهار داشت: برای نگهداری از راه های روستایی اوایل هفته آینده همایش آموزشی برای 51 دهیار گیلان برگزار خواهد شد چرا که دهیاران در نگهداری راه های روستایی نقش آفرینی موثری دارند.
 

کد خبر 2441159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha