۱۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۱۰

حجت الاسلام سهرابی:

اجرای امینانه نیات واقفان مهمترین رویکرد اوقاف خراسان شمالی است

اجرای امینانه نیات واقفان مهمترین رویکرد اوقاف خراسان شمالی است

بجنورد - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: تلاش برای احیا و عمل به وقف و اجرای امینانه نیات واقفان مهمترین رویکرد اوقاف خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیف الله سهرابی ظهر چهارشنبه در سومین همایش وقف و رسانه که در محل امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) و در آستانه هفته وقف برگزار شد، افزود: وقف احسانی ماندگار و عملی است كه در آن انسان خیر، بخشی از اموال خود را در راه رضای خداوند و برای استفاده افراد دیگر به تملك خداوند متعال در می‌آورد، که این امر یادگاری ماندگار و صدقه‌ای جاوید است.

وی اظهار داشت: همه افراد جامعه در قبال اجرای نیات خیر واقفین مسئولیت دارند و توجه به اجرای درست نیات آنان امری  ضروری است.

حجت الاسلام سهرابی تصریح کرد: با اجرای درست نیات واقفین، از ثمرات مادی و معنوی یك موقوفه به ‌درستی استفاده می شود.

وی تعداد موقوفات استان را چهار هزار و ۶۶۲ وقف اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۷۸ وقف جدید طی سال جاری در استان انجام گرفته است.

حجت الاسلام سهرابی افزود: ۸۵ درصد كل رقبات استان منفعتی است و درآمدهای حاصل از آنها صرف اجرای نیات خیر واقفان مربوط می شود.

حجت الا‌سلا‌م سهرابی اظهار داشت: حدود ۶۵ درصد از موقوفات این استان وقف روضه سیدالشهدا(ع) هستند و مابقی آن به حوزه های آموزشی، درمانی و ... اختصاص دارد.

وی از تمامی کسانی که تمایل به اجرای وقف دارند خواست تا پیش از انجام وقف با مراجعه به اداره كل و ادارات شهرستانی اوقاف و امور خیریه مراجعه و با توجه به نیاز جامعه، اقدام به اجرای وقف كنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ضمن قدردانی از تلاشهای صداو سیمای مرکز استان، مطبوعات و خبرگزاری ها، از آنان خواست تا در راستای تبیین فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این همایش که قائم مقام نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی اوقاف و امور خیریه کشور و شماری از مدیران کل و روحانیون استان حضور داشتند، از تلاشهای جمعی از فعالان رسانه از جمله خبرنگاران خبرگزاری مهر، رسا، فارس، ایرنا، شبستان و صدا وسیمای مرکز استان در حوزه وقف تقدیرشد.

کد خبر 2441207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha