۳۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۸:۲۸

حجت الاسلام سهرابي:

عمل به وقف واجب كفايي همه افراد جامعه است

عمل به وقف واجب كفايي همه افراد جامعه است

بجنورد- خبرگزاري مهر: مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي گفت: همه افراد جامعه در قبال اجراي موقوفات مسئوليت دارند و در واقع عمل به وقف واجب كفايي همه افراد جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سيف الله سهرابي ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسيدن هفته وقف اظهار كرد: وقف احسان ماندگاري است كه از صدر اسلام تاكنون انجام مي شود و حتي در اديان ديگر نيز به اشكال متفاوت وجود دارد.

وي عنوان كرد: وقف عملي است كه در آن انسان خير، بخشي از اموال خود را در راه رضاي خداوند و براي استفاده افراد ديگر از ملكيت خود در آورده و به تملك خداوند متعال در مي آورد و اين گونه يادگاري ماندگار و صدقه اي جاويد از خود به جاي مي گذارد.

حجت الاسلام سهرابي اضافه كرد: آنچه در زمينه موقوفات اهميت دارد اجراي درست نيات واقف است تا از ثمرات مادي و معنوي يك موقوفه به درستي استفاده شود.

وي تصريح كرد: علاوه بر اين بايد توجه داشت كه در زمينه وقف و اجراي موقوفات همه افراد اعم از متولي و غيرمتولي مسئوليت دارند و در واقع عمل به وقف واجب كفايي است.

به گفته وي در اين زمينه مسئوليت علما، نويسندگان، اهالي رسانه و مطبوعات، آموزش و پرورش و ... بيش از ساير اقشار جامعه است اما ديگر افراد اجتماع نيز در اين راستا داراي مسئوليت هستند.

مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي با قدرداني از واقفان استان، از مردم خير خراسان شمالي خواست تا وقف هايي به روز و متناسب با نيازهاي جامعه انجام دهند.

حجت الاسلام سهرابي با بيان اين كه اكنون بيش از 65 درصد از موقوفات است وقف روضه سيدالشهدا(ع) هستند، اظهار كرد: بايد سعي شود موقوفات جديد به سمت مسائل فرهنگي، حوزه هاي علميه، اعياد و برنامه هاي مذهبي و ... سوق داده شود.

وي به اجراي پيوست اقتصادي در مساجد وقفي استان نيز تاكيد كرد و گفت: بهتر است واقفاني كه اقدام به ساخت مسجد مي كنند تنها به احداث نمازخانه اكتفا نكرده و با اجراي پيوست اقتصادي از جمله فروشگاه، خانه عالم، كتابخانه و ...، زمينه اجراي برنامه هاي مذهبي و فرهنگي در مسجد مربوطه را در طي سال فراهم كنند.

مديركل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي در پايان اظهار كرد: اكنون اين استان دارای چهار هزار و 370 مورد موقوفه شامل موقوفات مسکونی، تجاری و زمین های مزروعی با هشت هزار و 427 رقبه ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته وقف امسال از دوشنبه 27 صفر( نهم دي ماه) با شعار"همه واقف باشیم" آغاز مي شود و تا سوم ربيع الاول( پانزدهم دي ماه) ادامه داشت.

 

کد خبر 2200251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha