۳۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۱۱

همزمان با ایام نوروز ۹۴؛

طرح آرامش بهاری در ۲۲ بقعه متبرکه خراسان شمالی برگزار می شود

طرح آرامش بهاری در ۲۲ بقعه متبرکه خراسان شمالی برگزار می شود

بجنورد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با ایام نوروز سال ۹۴، طرح ملی آرامش بهاری در ۲۲ امامزاده و بقعه متبرکه شاخص و بین راهی این استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیف الله سهرابی صبح پنج شنبه در جلسه توجیهی طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی ویژه کارشناسان فرهنگی امامزادگان شاخص خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در امامزاده و بقاع متبرکه شاخص استان همزمان با تعطیلات نوروزی، اظهار داشت: این طرح در ۲۲ امامزاده استان از بیست و هشتم اسفندماه امسال آغاز شده و تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

به گفته وی طرح آرامش بهاری در راستای عمل به رهنمون های رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و با هدف ایجاد آسایش برای زائران و مسافران نوروزی، بهره برداری معنوی از فضای امامزاده ها و بقاع متبرک، معرفی امامزادگان و ترویج فرهنگ وقف و فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف مذهبی و اجتماعی برگزار می شود.

حجت الاسلام سهرابی برگزاری آیین لحظه تحویل سال و برنامه های ویژه نوروزی، برپایی خیمه های معرفت، امکان اسکان موقت زائران، برگزاری نمایشگاه های فرهنگی، مسابقات قرآنی، توزیع بسته‌های فرهنگی، اجرای سخنرانی، ارائه مشاوره‌های قرآنی، برگزاری ادعیه، نماز جماعت و ... را از جمله برنامه های پیش بینی شده در این طرح برشمرد که با حضور مردم و مسافران و زائران در امامزاده های استان برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به تقارن تعطیلات نوروزی ۹۴ با ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه(س)، افزود: به همین دلیل امسال طرح آرامش بهاری به صورت همزمان با سوگواره یاس نبوی در امامزاده های استان برگزار می شود.

حجت الاسلام سهرابی افزود: در این راستا برنامه هایی از قبیل مشاوره وقف، ترويج فرهنگ فاطمي، قرائت زيارت حضرت زهرا(س) در مراسم تحويل سال، هفت سين فاطمي و شام غريبان حضرت زهرا(س) در نظر گرفته شده است.

وی با تصریح کرد: به سبب این تقارن باید حرمت عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س) در زمان برگزاری طرح آرامش بهاری در امامزاده ها و بقاع متبرکه حفظ شود.

حجت الاسلام سهرابی در ادامه با اشاره به این که برنامه های طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در امامزاده های خراسان شمالی با عاملیت و مدیریت روحانیان برگزار می شود، اضافه کرد: در این راستا ۵۰ روحانی مبلغ از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز مدارس علمیه بومی استان خراسان شمالی به امامزاده ها و بقاع متبرک محل برگزاری طرح های آرامش بهاری اعزام خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در استان خراسان شمالی که در مسیر تردد زائران حرم علی بن موسی الرضا(ع) و گردشگران شمال کشور واقع شده، ۱۵۴ امامزاده و بقعه متبرکه ثبت شده وجود دارد.

کد خبر 2501003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha