۲۹ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۱۵

از ابتدای امسال تاکنون/

۱۰۰ وقف جدید در خراسان شمالی ثبت شد

۱۰۰ وقف جدید در خراسان شمالی ثبت شد

بجنورد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ وقف جدید در شهرستان های مختلف این استان به ثبت رسید.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر، از ثبت ۱۰۰ وقف جدید از ابتدای سال تاکنون در خراسان شمالی خبر داد و افزود: این موقوفات با نیات مختلف در شهرستان های هشت گانه این استان اجرا و ثبت شده است.

وی با اشاره به این که انجام این تعداد وقف جدید در استان در مدت مزبور به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: از مجموع موقوفات جدید اجرا شده در خراسان شمالی ۲۸ وقف در شهرستان بجنورد، ۱۷ مورد در شیروان ۱۵ مورد در اسفراين، شش مورد در جاجرم، ۱۳ مورد در فاروج و ۲۱ وقف جدید هم در شهرستان مانه و سملقان به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام سهرابی عنوان کرد: در سال جاری اقدامات مشاوره ای زیادی در راستای هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه انجام شده که این فعالیت ها اثربخش بوده است.

به گفته وی در این راستا در مورد ۱۰۰ وقف جدید انجام شده در خراسان شمالی در سال جاری بيشتر نيات واقفان مذهبي و اجتماعي بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در حال حاضر در شهرستان های هشت گانه استان بیش از چهار هزار و ۶۶۰ موقوفه با حدود ۹ هزار و ۲۰۰ رقبه وجود دارد.

 

کد خبر 2500057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha