۱۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۴۰

یک مقام مسئول در گفتگو با مهر؛

تشکلهای دانشجویی سازمان دولتی نیستند/ اظهارنظر درباره تغییرنام تشکلها

تشکلهای دانشجویی سازمان دولتی نیستند/ اظهارنظر درباره تغییرنام تشکلها

قائم مقام معاونت فرهنگی – سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در خصوص اسم تشکل های دانشجویی و همچنین تغیر آنها به سازمان های مردم نهاد توضیحاتی ارائه کرد.

عباس شیراوژن در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر تغییر نام برخی تشکل های دانشگاهی از سوی خود دانشگاه ها و همچنین ابطال مجوز فعالیت برخی تشکل ها که در برخی از خبرها آمده بود، گفت: باید این موضوع بررسی شود، اما قوانین و مقررات، حق و حقوقی را برای دانشجویان و وظایفی برای دانشگاه ها قائل شده و دانشگاه و هیئت نظارت دانشگاه نمی تواند حق و حقوق دانشجویان را زیر پا بگذارد و دانشجویان هم باید طبق قوانینی که شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین کرده فعالیت کنند و تنها قانون حکم فرماست نه سلیقه افراد.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص اخبار منتشر شده مبنی بر مذاکرات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با وزارت کشور برای تبدیل تشکل های دانشجویی به سازمان های مردم نهاد نیز گفت: تشکل های دانشجویی براساس قوانین مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز گرفته و فعالیت می کنند و اصلا سازمان دولتی نیستند و در حال حاضر هم مردم نهاد هستند، اما برای فعالیت قوانین خاص خود را دارند که این قوانین از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین می شود.

این مقام مطلع در شورای مرکزی نظارت بر تشکل های دانشجویی در ادامه اظهار داشت: از اینکه مسئولان وزارت علوم در خصوص تبدیل شدن تشکل های دانشجویی به عنوان سازمان های مردم نهاد سخن گفتند اطلاع ندارم، اما برای ما تنها این مهم است که دانشجویان بتوانند فعالیت های سیاسی و قانونی داشته باشند و فضای دانشگاه ها با نشاط باشد.

شیراوژن افزود: در خصوص اسم تشکل های دانشجویی ما تنها با اسمی کار داریم که در قانون آمده که "تشکل های اسلامی دانشگاهیان و دانشجویان" است.

لازم به ذکر است ضیاء هاشمی در نشستی که در وزارت علوم با حضور خبرنگاران برگزار شد از مذاکرات وزارت علوم با وزارت کشور برای تبدیل تشکل های دانشجویی به سازمان های مردم نهاد خبر داده بود.

کد خبر 2441220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha