۱۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۴۸

آیت الله شاهچراغی:

مرزبانی از دين مصداق بارز آيت‌الله العظمی نوری همداني است

مرزبانی از دين مصداق بارز آيت‌الله العظمی نوری همداني است

سمنان - نماينده ولي فقيه در استان سمنان با برشمردن ويژگیهای علمای برجسته همچون ‌پاسداری و مرزبانی از دين،‌ بصيرت و روشنگری گفت:‌ حضرت آيت ‌الله العظمی نوری همداني مصداق روشن همه اين امور هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، ‌ آيت الله سيدمحمدتقي شاهچراغي در ديدار علما، فضلا، ‌ائمه جمعه و جماعات استان سمنان با حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در امامزاده يحيي(ع) سمنان اظهار داشت: علمايي كه شايسته تقدير و تجليل هستند، اسلام براي آنها ويژگي هايي را معرفي كرده است.

وي اين وي‍ژگي‌ها را خشيت و ترس از خدا، ‌ پاسداري و مرزباني از دين، ‌ بصيرت و روشنگري، حامي محرومان و مظلومان بودن عنوان كرد و افزود:‌ حضرت آيت ‌الله نوري همداني مصداق روشن همه اين امور است.

نماينده ولي فقيه در استان سمنان با بيان اينكه امروز افتخار داريم كه در محضر مرجع عاليقدري هستيم كه افتخار ولايت و پاسدار دين و نظام هستند، افزود: مرجع تقليدي كه ۱۹ دي با سخنرانيشان در قم شعله ور شد و مرجع عاليقدري كه در فضاي ظلم‌آميز فتنه ۸۸ نور و چراغ هدايت بود.

آیت الله شاهچراغي همچنین بيان كرد: استان كويري سمنان با جمعيتي كم، افتخارات فراواني از نظر فرهنگ و امور ديني  كسب كرده و از نظر علمي جايگاهي چشمگير دارد.

وی گفت:‌ در استان سمنان ۲۲ حوزه علميه خواهران و برادران وجود دارد و اين استان داراي ۱۱۰ هزار دانشجو است.

نماينده ولي فقيه در استان سمنان بيان كرد:‌ خوشبخانه این استان از نظر وحدت و اتحاد بين مردم در حد بسيار خوب و رضايت‌بخشي قرار دارد و ميان مردم و مسئولان اتحاد و انسجام مطلوبي حكمفرماست.

آیت الله شاهچراغي در خاتمه با بيان اينكه استان سمنان با تقديم سه هزار شهيد كه همگي در ميدان رزم و نبرد به شهادت رسيده‌اند دين خود را به نظام و انقلاب ادا كرده است، عنوان كرد: جبهه‌ هاي جنگ شهداي ما را به خوبي مي‌شناسد به ويژه عمليات مرصادكه مقام معظم رهبري فرمودند اگر تيپ ۱۲ قائم (عج) ‌سمنان نبود، دشمنان ممكن بود تا كرمانشاه پيشروي كنند.

کد خبر 2441233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha