۱۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۸:۰۱

کریمی عنوان کرد:

احداث مسکن مهر دهدشت بدون مطالعه انجام شد

احداث مسکن مهر دهدشت بدون مطالعه انجام شد

دهدشت – فرماندار شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه برای احداث مسکن مهر دهدشت هیچ طرح مطالعه ای وجود ندارد گفت: ساخت این مسکنها با فشارهای سیاسی صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، کرامت الله کریمی ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات مسکن مهر دهدشت افزود: با وجود صرف هزینه و اعتبارات زیاد، اما متأسفانه این مسکن وضعیت بسیار نامناسب و نگران کننده ای دارد.

وی با اشاره به اینکه مسکن مهر دهدشت از نظر استحکام، بهداشت و مکانهای تفریحی و آموزشی وضعیت مطلوبی ندارد، اظهار داشت: متأسفانه نظام ما نظام پاسخگویی نیست زیرا در صورتی که پاسخگو بود باید مدیرانی که احداث این مسکن را شروع کردند بازخواست می شدند.

کریمی ساخت مسکن مهر دهدشت را کاملا کارشناسی نشده دانست و با بیان اینکه این طرح اجرا شده است و اکنون ما تنها باید به ادامه راه توجه داشته باشیم، بر لزوم تهیه طرح تفکیکی آن تأکید کرد.

نقایص کوچک مسکن مهر بزرگنمایی می شوند

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کهگیلویه نیز با اشاره به اینکه دولت قرار بود ساخت و ساز محوطه این مسکن را رایگان انجام دهد، گفت: با این حال، دو سال و نیم است که دولت هیچ هزینه ای برای محوطه سازی پرداخت نکرده است.

علی اصغر تارم بیان داشت: هر چند مشکلات مسکن مهر دهدشت بر هیچکس پوشیده نیست و این طرح کاملا اضطراری و مطالعه نشده بود اما این مشکلات آنقدر بزرگ نیست که آن را فاجعه بدانیم.

وی با بیان اینکه در خصوص مشکلات مسکن مهر بزرگنمایی شده است، یادآور شد: هر کاری دارای نقاط ضعف و قوت است اما در خصوص مسکن مهر ما نقاط قوت را نمی بینیم و تنها یک سری نقایص کوچک را بزرگنمایی می کنیم در حالی که این نقایص آنقدر بزرگ نیست که منعکس شوند.

تارم تصریح کرد: برای رفع مشکلات مسکن مهر نامه نگاری های زیادی شده است اما ادارات خدمت رسان به آن توجهی نمی کنند و ما انتظار داریم که لااقل مسکن مهر را برای خدمت رسانی مانند یک روستا فرض کنند.

وی فاضلاب را مهمترین مشکل حال حاضر مسکن مهر دهدشت عنوان کرد.

بی توجهی در احداث تاسیسات مسکن مهر

رئیس آبفای شهری کهگیلویه نیز با بیان اینکه بیش از سه بار در مسکن مهر دهدشت نسبت به اجرای شبکه آب اقدام شد، گفت: هر سه بار به دلایل مختلف این شبکه تخریب شد.

نادر صفاری با اشاره به اینکه حداقل عمق لوله فاضلاب خانگی باید یک متر باشد، افزود: این در حالی است که فاضلاب خانگی مسکن مهر دهدشت در عمق ۳۰ سانتیمتر اجرا شده و این عامل سبب شده که منازل این مسکن روزانه مشکل گرفتگی فاضلاب داشته باشند.

وی در خصوص آبرسانی به منازل مسکن مهر نیز یادآور شد: به دلیل قرار داشتن کف تعدادی از منازل بالاتر یا در ارتفاع مساوی با مخزن آب، امکان آبدهی به آنها وجود ندارد.

صفاری با بیان اینکه در سال جاری هیچ اعتباری برای مسکن مهر به آبفای شهری اختصاص داده نشد، اظهار داشت: حداقل یک میلیارد تومان برای تکمیل خط انتقال فاضلاب آن مورد نیاز است.

رئیس شرکت گاز شهرستان کهگیلویه نیز با بیان اینکه گاز رسانی به مسکن مهر با اجبار و فشار انجام گرفت، گفت: زمانی که ساخت مسکن مهر شروع شد به ما اجازه هیچ اظهار نظری داده نشد و ما تنها مجبور به انجام دستورات بودیم.

شعبان صادقی با تأکید بر اینکه هیچکدام از لوله های گاز مسکن مهر به صورت استاندارد نصب نشده است، افزود: نصب این لوله ها در سطح بالای زمین صورت گرفت و این سبب شد که در حال حاضر با کمترین خاکبرداری شبکه های گاز بیرون آمده و مشکل زا شوند.


 

کد خبر 2441452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha