۱۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۸:۰۳

اخبار کوتاه خراسان شمالی/

شعر آئینی بر پایه ارزش های انسانی استوار است

شعر آئینی بر پایه ارزش های انسانی استوار است

بجنورد- برگزاری شب شعر آئینی، انتشار ۳۴ عنوان کتاب در خراسان شمالی و ... از مهمترین عناوین اخبار کوتاه امروز این استان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در مراسم شب شعر آئینی که در محل دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد گفت:  شعر آیینی نوعی شعر انسانی و ارزشی است.

حسن شکوری نسب اظهار داشت: مهرورزی، پاسداشت ارزش های انسانی و هدایت گرایش های فطری از جمله وظایف ذاتی کانون های دانشجویی هلال احمر است که شعر آیینی نیز بر این پایه ها استوار است.

وی تسکین آلام بشری، احترام به انسان ها، برقراری صلح و دوستی و  حمایت از سلامت و زندگی انسان ها را از اهداف چهارگانه جمعیت هلال احمر برشمرد و افزود: فعالیت کانون های دانشجویی هلال احمر با این رویکرد است.

وی همچنین با گرامیداشت مقام دانشجو گفت: دانشجو عنصر خلاق، پیشرو و با نشاط در جامعه است که شناخت، پاسداری و تعالی ارزش های انقلاب و جامعه از شاخص ترین ویژگی های اوست.

در این مراسم تعدادی از دانشجویان به قرائت اشعار خود پرداختند و در پایان این مراسم، از تعدادی از دانشجویان با اهداء کتاب و جوایز نقدی، تقدیر شد.

چاپ ۳۴ عنوان کتاب در خراسان شمالی

سرپرست معاونت امور فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی خراسان شمالی از انتشار ۳۴ عنوان کتاب با ۴۶ هزار و ۴۰۰ جلد طی ۸ ماهه نخست سال جاری در این استان خبر داد.

حجت الاسلام ناصر هدایتی اظهار داشت: از این تعداد ۱۹ عنوان  توسط انتشارات جهانی، درج سخن، ارزینه، فرهنگ علوی، دانشگاه آزاد اسلامی و انتشارات عضدی در بجنورد، ۱۲ عنوان توسط انتشارات باغ کاغذی و آستوئن در اسفراین و سه عنوان توسط انتشارات شیلان در شیروان منتشرشده است.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه کتاب، این محصول را به عنوان ضرورتی برای سبد کالای زندگی مطرح کرد و گفت: هیچ چیز حتی پیشرفت تکنولوژی و گسترش ارتباطات هم نمی‌تواند جای کتاب را برای مردم بگیرد.

هدایتی تأکید کرد: نعمتی که در کتاب و مطالعه وجود دارد با هیچ چیز دیگر به دست نخواهد آمد و می طلبد تا بیش از پیش به مقوله گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی توجه شود.

به گفته وی، هم اکنون ۲۳ ناشر در خراسان شمالی در حوزه نشر فعالیت می کنند.

دستگاهها بر استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت و سازها نظارت کنند

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: دستگاههای اجرایی و نظارتی ناظر برساخت وسازها براستفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در پروژه‌های واحدهای مسکونی نظارت داشته باشند.

فهیمه مهمان نواز خواستار همکاری دستگاه های اجرایی در رعایت مولفه های استاندارد در حوزه های مختلف شد و تاکید کرد:  با توجه به اهمیت موضوع و نظر به اینکه مطابق با ماده ۱۵۵ قانون برنامه پنجم توسعه کشور در پروژه‌های عمرانی بایداز مصالح ساختمانی استاندارد استفاده شود ضروری است که پیمانکاران و سازندگان خصوصی و دولتی در راستای افزایش سطح ایمنی و سلامت در جامعه توجه ویژه ای به استفاده از محصولات تولیدی واحدهای دارای پروانه استاندارد، داشته باشند.

وی گفت: استفاده از مصالح ناموغوب باعث می‌شود پایداری و عمر ساختمان پایین و در کمتر از زمان معمول دچار مشکل و تخریب شود.

مهمان نواز با اشاره به زلزله خیز بودن استان، نظارت هر چه بیشتر در استفاده واحدهای مسکونی از مصالح ساختمانی  استاندارد را مورد تاکید قرار داد.

 

 

کد خبر 2441453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha