۱۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۸:۱۴

حجت الاسلام يعقوبي:

رسانه ها گرد و غبار را از چهره وقف بزدايند

رسانه ها گرد و غبار را از چهره وقف بزدايند

بجنورد- قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي از رسانه ها خواست تا با پرداختن به موضوع وقف گرد و غبار را از چهره سنت حسنه وقف بزدايند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي عصر چهارشنبه در سومين همايش وقف و رسانه با بيان اين كه گسترش و فرهنگ سازي وقف در جامعه امري بسيار مهم است، افزود: در اين زمينه رسانه ها بيشترين و مهم ترين وظيفه را بر عهده دارند.

وي با بيان اين كه بر اساس آموزه هاي قرآني در دنيا دو زينت پايدار و ناپايدار وجود دارد، اضافه كرد: مال و فرزند زينت ناپايدار دنيا هستند اما مي توان با انجام وقف مال خود را زينت پايدار و با تربيت فرزندان صالح نيز اين زينت دنيوي را ابدي كرد.

حجت الاسلام يعقوبي با اشاره به اين كه وقف زينت ناپايدار دنيوي را پايدار مي كند، افزود: اگر در زمينه گسترش اين فرهنگ رسانه ها وظيفه خود را به خوبي عمل كنند آنها نيز در ثواب عظيم انجام وقف شريك خواهند شد.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی امام جمعه بجنورد

به گفته وي وقف در جامعه نياز به پرورش و پردازش دارد و اصحاب رسانه مي بايست ذهن هاي آلوده برخي افراد نسبت به وقف را پاك سازي، بازسازي و نوسازي كنند.

رييس شوراي فرهنگ عمومي خراسان شمالي با بيان اين كه كار يك رسانه مؤفق اين است كه گرد و غبار را از چهره وقف پاك كند، اضافه كرد: بازنگري و بازخواني فرهنگ وقف يكي از مواردي است كه رسانه ها مي بايست توجه بيشتري به آن داشته باشند.

حجت الاسلام يعقوبي اظهار داشت: در طول تاريخ وقف انجام مي شده اما در حال حاضر با توجه به نيازهاي روز مي بايست فرهنگ وقف بازنگري و بازخواني شده و وقف هاي جديد به سمت نيازهاي روز هدايت شوند كه در اين زمينه رسانه ها مي توانند با بيان اولويت ها و نيازهاي روز واقفان خيرانديش را به سمت انجام وقف در زمينه اين نيازها هدايت كنند.

وي بازيابي وقف را ديگر محور فعاليت رسانه ها در حال حاضر اعلام كرد و گفت: برخي از موقوفات قديمي فراموش شده اند و نيات خير واقفين آنها اجرا نمي شود كه در اين زمينه رسانه ها مي توانند با مطرح كردن اين موقوفات براي بازستاني آنها از دست متصرفان نقش داشته باشند.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی امام جمعه بجنورد

حجت الاسلام يعقوبي بازسازي موقوفات را يكي ديگر از نيازهاي موجود در زمينه وقف دانست و افزود: بسياري از موقوفات موجود اگر بازسازي و تبديل به احسن شوند درآمد بيشتري خواهند داشت و مي توان از اين درآمد نيات خير واقفين آنها را اجرا كرد.

وي بازسازي و احياي موقوفات را شامل احياي فيزيكي و عمراني و احياي فرهنگي عنوان كرد و گفت: رسانه ها مي توانند در اين زمينه با پرداختن به سوژه هاي مناسب تحول بزرگي در زمينه موقوفات به وجود آورند.

امام جمعه بجنورد از رسانه ها خواست تا با افزايش ارتباط خود با مجموعه اوقاف، در زمينه فرهنگ سازي وقف در جامعه و هدايت موقوفات جديد به سمت مسائل فرهنگي، بهداشت و درمان، مسكن و... و. تلاش كنند.

کد خبر 2441459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha