۲۰ آذر ۱۳۹۳، ۹:۴۲

اسماعیلی خبر داد:

1100 پروژه تحقیقانی و فن آوری در جهاد دانشگاهی در دست اجراست

1100 پروژه تحقیقانی و فن آوری در جهاد دانشگاهی در دست اجراست

یاسوج - معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی کشور گفت: هم اکنون بیش از یک هزار و 100پروژه تحقیقاتی و فن آوری در مجموعه جهاد دانشگاهی در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار مهر، امین اسماعیلی صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: بخش اعظم پروژه های تحقیقاتی و فن آورانه ما دارای کارفرمای مشخصی است و بر اساس نیاز کشور این پروژه های تعریف شده است.

وی بیان کرد: تلاش ما این است که پروژه ها به نحوی توسط پژوهشگران ما انجام شود که به رفع نیاز مشخصی که مورد نظر است بینجامد.

اسماعیلی اظهار داشت: هدف جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش و فن آوری این است که تلاش بکند بر اساس نیازهای کشور و مناطق سازمان خود را تنظیم کند و پاسخگوی این نیازها باشد.

وی عنوان کرد: ویژگی کار در حوزه پژوهش و فن آوری در جهاد دانشگاهی این است که تلاش می کند زنجیره کامل ایده تا رسیدن به فرآیند کار تخصصی و پژوهشی به بازار را به صورت یک پکیج کامل در نظر بگیرد.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی کشور گفت: در استانهای مختلف کشور فضای کاری زیادی برای توسعه وجود دارد و  جهاد دانشگاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد هم اگرچه نوپاست اما ظرفیتهای زیادی برای توسعه دارد.

وی تصریح کرد: پژوهشها و فعالیت های فن آوری که توسط این نهاد در استان انجام می گیرد باید بر اساس نیازهای استان و سندهای آمایشی باشد.

اسماعیلی اظهار داشت: هم اکنون واحد جهاد دانشگاهی این استان در حوزه گیاهان دارویی فعال است که در این زمینه فضای قابل توجهی برای توسعه فعالیت دارد و آماده استفاده از پتانسیل های ملی در این حوزه از جمله پژوهشکده گیاهان دارویی هستیم.

وی تصریح کرد: پتانسیل عظیمی در حوزه گیاهان دارویی در این استان وجود دارد که می توان از این ظرفیت برای توسعه استفاده کرد.

اسماعیلی به سایر حوزه های قابل توسعه استان اشاره کرد و افزود: در حوزه فنی و مهندسی در بخش نفت فضا برای توسعه فعالیتها در این بخش مهیاست.

وی اظهار داشت: در بخش پزشکی هم بررسی های اولیه ای انجام شده و در برخی حوزه ها فضای توسعه فعالیت در استان وجود دارد و آمادگی همکاری در این زمینه را داریم.

کد خبر 2441597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha