۲۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۸:۵۴

استاندار استان مرکزی:

شناسایی ۳۱۳ واحد آلاینده در اراک/ خطوط احیا ایرالکو باید اصلاح شود

شناسایی ۳۱۳ واحد آلاینده در اراک/ خطوط احیا ایرالکو باید اصلاح شود

اراک- استاندار استان مرکزی گفت: خط احیای سه آلومینیوم تا شهریور ۹۴ به صورت کامل بهسازی خواهد شد و برای بهسازی خطوط چهار و پنج این شرکت یک سال فرصت کافی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر محمدحسین مقیمی عصر پنجشنبه در کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر اراک، بیان کرد: هرچند مسئولان ایرالکو برای بهسازی خطوط احیا این کارخانه تا سال ۹۶ فرصت خواسته اند، اما سلامتی مردم یکی از مهمترین اولویت ها ی مسئولین استانی است و به همین منظور باید تلاش مضاعفی صورت گیرد تا اصلاح خطوط احیا تا شهریور ماه ۹۵ پایان یابد.

وی با اشاره به اجرای این |روژه در فازهای مختلف، افزود: فاز اول این طرح که اصلاح نیمه جنوبی خط سه بوده در مدت 14 ماه انجام شده و هم اکنون به پایان رسیده، فاز دوم این طرح در 9 ماه به ثمر خواهد نشست فازهای بعدی هرکدام ظرف مدت شش ماه تکمیل خواهند شد.

وی ادامه داد: طبق مصوبات قبلی تصمیم بر این شده تا خطوط احیا آلومینیوم به صورت درجا اصلاح شده و کارخانه آند سازی نیز به خارج از شهر منتقل شود

مقیمی بیان کرد: طرح احداث کارخانه آند سازی با ظرفیت صدهزارتن در سال به نام شرکت کربن صنعت امیر کبیر نیز شروع شده و انتظار می رود این طرح تا آذرماه سال ۹۶ به پایان برسد و تکمیل آن بیشنر از سه سال طول نکشد.

شناسایی ۳۱۳ واحد آلاینده در اراک

استاندار استان مرکزی از شناسایی ۳۱۳ واحد آلاینده خبر داد و گفت: این واحدهای صنعتی عمدتا در زمینه تبدیل ضایعات، ریخته گری و بازیافت هستند و ۲۸۴ از این واحدها با مجوز و بقیه بدون مجوز فعالیت می کنند.

مقیمی ادامه داد: ۱۰۰ واحد مورد بازررسی قرار گرفته و هشت واحد آلاینده قطعی تشخیص داده شده که سه مورد پلمپ شده و به بقیه تذکر داده شده است.

وی اظهار کرد: باید برنامه زمانبندی تهیه شود تا واحدهای آلاینده برای کاهش آلودگی هوای اراک ظرف مدت مشخصی اقدام  به اصلاح ساختار و تغییر تکنولوژی کنند.

مقیمی با تاکید بر بازررسی هرچه سریتر از ۲۰۰ واحد باقی مانده، اضافه کرد: هرچه سریعتر باید واحدهای مشکوک به آلودگی ششناسایی شده و با آنها برخورد شود مخصوصا واحدهایی که شبانه به فعالیت می پردازند و محیط زیست را آلوده می کنند.

وی ادامه داد: برخورد با واحدهای ضایعاتی و ریخته گری برای کاهش آلودگی هوا به معنی تعطیلی آنها نیست بلکه باید راهکارهایی در نظر گرفته شود تا فعالیت آنها بدون کمترین آسیب صورت بپذیرد.

کد خبر 2441943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha