۲۳ آذر ۱۳۹۳، ۹:۲۳

رحمتی نشاط به مهر خبر داد:

اعزام ۲ شطرنج باز قمی به مسابقات جهانی مجارستان

اعزام ۲ شطرنج باز قمی به مسابقات جهانی مجارستان

قم - رئیس هیئت شطرنج قم از اعزام ۲ شطرنج باز قمی به مسابقات جهانی مجارستان خبر داد و گفت: طباطبایی و مقصودلو، با وجود سن و سال کم، مهره‌های اصلی و تعیین کننده تیم تربیت قم در لیگ بر‌تر هستند.

حسین رحمتی نشاط در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تیم نوجوانان شطرنج کشورمان جهت شرکت در مسابقات شطرنج قهرمانی تیمی نوجوانان جهان با ۵ شطرنج باز راهی مجارستان شد.

وی افزود: این مسابقات تا اول دی ماه در ۱۰ دور و به روش سوییسی برگزار می‌شود و ۲ شطرنج باز قمی در ترکیب تیم ملی کشورمان حضور دارند.

رئیس هیئت شطرنج قم گفت: محمد امین طباطبایی و پرهام مقصودلو، شطرنج بازان نوجوانان قمی که در ترکیب تیم تربیت قم در لیگ بر‌تر کشور حضور دارند، به نمایندگی از کشورمان در مسابقات جهانی شرکت می‌کنند و این، تجربه گرانبهایی برای این ۲ ورزشکار آینده دار است.

رحمتی نشاط بیان داشت: دوره قبلی این مسابقات سال گذشته در چین برگزار شد و ایران در ردیف هشتم جدول مسابقات قرار گرفت و به دنبال کسب رتبه‌ای بهتر از گذشته در مسابقات جهانی است.

وی عنوان کرد: طباطبایی و مقصودلو، با وجود سن و سال کم، مهره‌های اصلی و تعیین کننده تیم تربیت قم در لیگ بر‌تر هستند و حضور این دو شطرنج باز نوجوان در ترکیب تیمی لیگ بر‌تر سبب شگفتی اهالی شطرنج کشور شده و نشانگر توجه هیئت شطرنج قم به استعداد‌ها است.

رئیس هیئت شطرنج قم تصریح کرد: تربیت قم در لیگ بر‌تر با ترکیب محمد امین طباطبایی، مسعود مصدق‌پور، پرهام مقصودلو، کاوه قاضی الشریف، مصطفی سخایی و سعید شریعت حضور پیدا کرده است و مسابقات خود در دور نخست را در مازندران و در دور دوم در لرستان برگزار کرد.

رحمتی نشاط خاطرنشان کرد: تیم‌های دامون ساخت شمال ساری، پتروشیمی شهید تندگویان خوزستان، دنیای فلز رشت، تربیت قم، سرمایه گذاری شهر آتیه تهران، مانتری شیراز، فرهنگ خراسان رضوی، راه و شهرسازی لرستان، دانشگاه آزاد اسلامی تهران و شهرداری تبریز به عنوان ۱۰ تیم شرکت کننده در رقابت‌های امسال لیگ بر‌تر شطرنج کشور حضور دارند.

کد خبر 2442529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha