۲۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۱۱

بارش برف در شمال شرق کشور/ لغزندگی جاده های خراسان

بارش برف در شمال شرق کشور/ لغزندگی جاده های خراسان

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف در شمال شرق کشور طی 24 ساعت اینده و لغزندگی جاده های خراسان شمالی و رضوی خبر داد.

احد وظیفه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود:بر اساس نقشه های پیش یابی طی  24 ساعت آینده سامانه بارشی محدود به مناطق شمال شرق شرق دریای خزر و دامنه های شرقی البرز خواهد شد همچنین در شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر، استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و برای شمال شرق کشور، استان خراسان شمالی، شمال استان سمنان، خراسان رضوی و با احتمال زیاد برای خراسان جنوبی بارش باران پیش‌بینی می‌شود که بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف است.

به گفته وی،  بارش‌ها عصر پنجشنبه  با شدت کمتری در بخشهایی از شمال شرق کشور به صورت پراکنده ادامه دارد و به تدریج نیز این سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: با توجه به پیش بینی بارش برف در شمال شرق کشور در جاده های کوهستانی خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی انتظار برفی بودن جاده و لغزندگی در برخی نقاط وجود دارد.

وظیفه تصریح کرد: در روز های پنج شنبه و جمعه به سبب وزش باد جنوبی در استان های اردبیل و گیلان افزایش نسبی دما در سواحل شمالی و استان اردبیل پیش بینی می شود . سایر نقاط کشور در این مدت جوی آرام خواهند داشت.

وی افزود:  از بعدازظهر امروز و طی روز پنجشنبه آب‌های خلیج فارس به سبب افزایش سرعت وزش باد مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: فردا آسمان تهران صاف تا کمی ابری  به تدریج همراه با کاهش ابر خواهد بود. بیشینه و کمینه دمای پایتخت با یک درجه افزایش نسبت به امروز به 9 و 2 درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.

کد خبر 2445546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha