۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۱۴

در پی بارش برف/

گردنه های کوهستانی خراسان شمالی لغزنده است

گردنه های کوهستانی خراسان شمالی لغزنده است

بجنورد- مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: بارش پراکنده برف در مناطق مختلف این استان سبب لغزندگی جاده ها و گردنه های کوهستانی خراسان شمالی شده است.

محمد مشتری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به این که در پی بارش پراکنده برف، در حال حاضر محورها و گردنه های کوهستانی خراسان شمالی لغزنده است، افزود: با وجود این که در حال حاضر نیز بارش پراکنده برف در استان ادامه دارد اما با تلاش نیروهای راهداری تمامی محورهای استان باز بوده و تردد در آنها در جریان است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر عوامل راهداری در محورها مستقر بوده و در ارتفاعات و گردنه های کوهستانی جاده های خراسان شمالی نیز عملیات شن و نمک پاشی انجام شده است.

مشتری از تمامی رانندگان خواست تا نکات ایمنی را رعایت کنند و از سبقت و سرعت غیر مجاز پرهیز کنند.

وی همچنین افزود: رانندگان می بایست با توجه به شرایط جوی و امکان ادامه بارش ها زنجیر چرخ و وسایل زمستانی را به همراه داشته باشند تا در مواقع نیاز خودروهای خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی همچنین از تمامی رانندگان خواست قبل از حرکت در محورهای استان، از طریق شماره ارتباطی ۱۴۱ ویا تلفن ۰۵۸۳۲۲۶۱۰۰۰، مرکز مدیریت راه های استان از آخرین وضعیت مسیر تردد خود مطلع شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام هواشناسی خراسان شمالی، این استان تا اواسط هفته جاری تحت نفوذ سامانه بارشی فعلی خواهد بود به گونه ای که هوای استان تا روز دوشنبه تمام ابری با بارش باران پیش بینی شده که این بارش ها در ارتفاعات و مناطق کوهستانی با برف همراه خواهد بود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور در مسیر دو قطب زیارتی شرق کشور مشهد مقدس و قطب سیاحتی شمال قرار دارد.

این استان پنج هزار و ۶۳۱ کیلومتر راه ارتباطی اصلی، فرعی و روستایی و ۲۱ گردنه خطرناک دارد و در زمستان سال جاری ۱۳ گروه پلیس راه و ۲۲ گروه راهداری با حدود ۲۰۰ دستگاه خودرو در این محورها مستقر شده اند.

کد خبر 2504510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha