۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۳۰

آیت الله علما:

آمریکایی ها آموزه های مسیحیت را زیر پا می گذارند

آمریکایی ها آموزه های مسیحیت را زیر پا می گذارند

کرمانشاه - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: آمریکا نه تنها آموزه های مسیح را زیر پا می گذارد بلکه اقداماتش مورد تاییدهیچ فرد دیگری نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله شیخ مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمانشاه اظهار داشت: در هفته پیش رو سالروز ولادت پیامبری آسمانی قرار دارد که منادی صلح در جهان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در چهارم دی ماه حضرت عیسی مسیح متولد شدند، افزود: حضرت عیسی پیامبری بود که مانند دیگر پیامبران الهی انسان ها را به دوستی و صلح پایدار دعوت کرد.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: با وجود اینکه پیامبر مسیحیان همواره بر انسان دوستی تاکید کرده است اما آمریکا به عنوان کشوری که مسیحیان زیادی در آن زندگی می کنند با اقدامات وحشیانه خود نه تنها آموزه های مسیح را زیر پا می گذارد بلکه اقداماتش مورد تایید هیچ فرد دیگری نیست.

علما به موضوع شکنجه هایی که آمریکایی ها در زندان ها اجرا می کنند اشاره و تاکید کرد: بر اساس گزارش های خود آمریکایی ها 6700 مورد شکنجه وحشیانه در زندان های آمریکا صورت گرفت است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در ادامه به نامه ای که حضرت امام(ره) در اوایل انقلاب به پاپ نوشت اشاره کرد و گفت: امام (ره) با شناخت از احکام الهی که حضرت عیسی بر آن تاکید کرده بودند، خواستار اجرای آن شدند در حالی که امروز این چنین نیست.

وی افزود: وحشی گری های متعدد در کشورهای مسیحی که بسیاری از آن ها داعیه حقوق بشر را دارند، هیچ سنخیتی با شخصیت عیسی مسیح و پیروان ایشان ندارد و بایستی این 2 را از هم جدا بدانیم.

علما در ادامه به مراسم پرشور اربعین حسینی اشاره و خاطر نشان کرد: این روز بسیار باشکوه برگزار شد و از همین جا از مردم کرمانشاه که در برگزاری این مراسم سهم داشتند تشکر و قدردانی می کنم.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با اشاره به آغاز هفته وقف گفت: وقف در دین اسلام جایگاه والایی دارد و همواره بر آن تاکید شده است زیرا دارای تاثیرات فراوانی اجتماعی، فرهنگی و ... است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: موقوفات نیازمند توجه جدی برای حفظ هستند زیرا این ها همگی در دستان ما امانت است.

کد خبر 2446290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha