۲۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۶:۲۰

امام جمعه بجنورد:

حماسه آفرینی اربعین در کربلا، آبروی کشورهای مرتجع منطقه را برد

حماسه آفرینی اربعین در کربلا، آبروی کشورهای مرتجع منطقه را برد

بجنورد - امام جمعه بجنورد با بیان اینکه حماسه اربعین پیام های پندآموزی داشت، گفت: یکی از این پیام ها خطاب به کشورهای مرتجعین منطقه و حامی تروریست هاست که آبروی خود را بیشتر از این از دست ندهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، به حماسه آفرینی مسلمانان در کربلا و حضور ۲۰ میلیونی ارادتمندان و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در قطب دلهای عالم اشاره کرد و گفت: این حرکت و حضور مثال زدنی و استثنایی بود.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه هرگاه دشمنان سر به سر ما گذاشته و توطئه ای برای ما رقم زده، ملت ما غیرتی تر شده، بیان کرد: جمع شدن ۲۰ میلیون زائر از ۶۰ کشور جهان در یک نقطه و مکان مقدس، جز کرامت امام حسین(ع) و عنایت الهی نبوده و نیست.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، تصریح کرد: ملت ما با این حرکت حماسی به استکبار جهانی نشان داد که اگر  بخواهد قدس را فتح کند، می تواند چراکه که فتح قدس از کربلا می گذرد.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه حماسه اربعین پیام های پندآموزی داشت، افزود: یکی دیگر از این پیام ها خطاب به مرتجعین منطقه و حامی تروریست هاست که تا آبروی خود را بیشتر از این از دست نداده اند،   کنار بکشند چراکه اگر امام و رهبر ما اشاره کند برای رفع اقدامات علیه مسلمانان در عراق، وارد عمل می شوند و به ندای رهبر لبیک می گویند.

وی با بیان اینکه آمریکا برای مقابله با انقلابیون و جلوگیری از نهضت بیداری اسلامی میلیاردها دلار پول خرج می کند، تصریح کرد: آمریکا ولی غافل است که ملت ما برای رهبر و تحقق منویات ایشان از جان خود می گذرند و دلارهای آمریکا در مقابل دل های ملت ایران بی ارزش و بی تأثیر است.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین از حضور مردم استان در مراسم اربعین حسینی در امامزاده سیدعباس(ع) بجنورد تقدیر کرد و گفت: با توجه به اعزام هیئت های مذهبی و مردم به مشهد مقدس در ایام ۲۸ صفر و رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام رضا(ع)، شایسته است مراسم اربعین باشکوه تر اجرا شود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، با اشاره به مناسبت هفته وقف، از وقف به عنوان پشتوانه ارزش های دینی جامعه نام برد و با بیان اینکه نباید از وقف های فرهنگی غفلت کرد، خواستار توسعه فرهنگ وقف در حوزه های مختلف از جمله حوزه های علمیه، کتابخانه ها، بهداشت و درمان و ... شد.

 

 

حجت الاسلام یعقوبی همچنین با اشاره به اجرای طرح جامع توسعه امامزاده سیدعباس(ع) بجنورد، بر تسریع در اجرای این پروژه به منظور ایجاد جایگاهی مناسب برای تجمع های مذهبی مردم در مناسبت های مختلف تأکید کرد.

امام جمعه بجنورد هفته حمل و نقل را نیز گرامی داشت و از تدابیر اندیشیده شده در راستای اجرای طرح زمستانه برای کاهش حوادث جاده ای و امنیت بیشتر به ویژه برای زائران حرم رضوی قدردانی کرد.

 

 

کد خبر 2446321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha