۱۲ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۰۱

عباس بلوندی به مهر خبرداد:

«یتیم‌خانه ایران» همچنان فیلمبرداری می‌شود/ قحطی بزرگ دوران قاجار

«یتیم‌خانه ایران» همچنان فیلمبرداری می‌شود/ قحطی بزرگ دوران قاجار

طراح صحنه و لباس فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی درباره مراحل ساخت آن توضیح داد.

عباس بلوندی طراح صحنه و لباس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر تنها با فیلم سینمایی «آزادی مشروط» به کارگردانی حسین مهکام حضور دارد، گفت: طراحی صحنه و لباس برای پروژه ای مانند «یتیم خانه ایران» ساخته ابوالقاسم طالبی زمان زیادی می برد به همین دلیل فرصتی برای همکاری بیشتر در دیگر فیلم ها را نداشتم.

وی با اشاره به اینکه کار طراحی صحنه و لباس «یتیم خانه ایران» همچنان ادامه دارد، بیان کرد: به تازگی فیلمبرداری این فیلم سینمایی در لوکیشن اصلی فیلم در روستای «زرنان» شهریار به پایان رسیده است. این لوکیشن مربوط به یک ساختمان بزرگ طاقی دوران قاجاری است که طراحی و ساخته شده است.

طراح صحنه و لباس فیلم سینمایی «چ» بیان کرد: علیرام نورایی از جمله بازیگران اصلی این فیلم است که در ساختمان اصلی یتیم خانه جلوی دوربین «یتیم خانه ایران» رفت.

بلوندی با اشاره به اینکه در حال حاضر فیلمبرداری این فیلم در شهرک غزالی ادامه دارد، در پایان تاکید کرد: «یتیم خانه ایران» در جنگ جهانی اول و قحطی بزرگ در ایران که همزمان با ورود ارتش انگلیس و روسیه به وجود آمد، می گذرد. در این دوران سپاه روسیه و انگلستان با خرید غلات موجود در کشور باعث به وجود آمدن موج قحطی در کشور شدند، در چنین شرایطی عده ای از افراد سودجو غلات باقی مانده را به قیمت بسیار بالایی به فروش رسانده و همین مسئله سبب شد تا جمعیت کثیری از افراد جامعه گرسنه بمانند تا حدی که 10 میلیون نفر از جمعیت ایران به دلیل گرسنگی کشته شدند.

پیش از این بخش هایی از این فیلم در شهرک غزالی جلوی دوربین اصغر رفیعی جم رفته بود.

یتیم خانه ایران

در «یتیم خانه ایران»، علیرام نورایی، فرخ نعمتی، بهار محمدپور، داریوش اسدزاده، علی شادمان، ایمان صفا، محسن حسینی، بهارک صالح نیا، اکبر بهشتی، داوود مقدادی، مجید مافی، شهرام تیموریان، ملیکا شعبان، مهری آل آقا، برت‌جان‌کلن، برایان طرفه و برشن آنامند به ایفای نقش می‌پردازند.

از دیگر عوامل این فیلم می توان به کارگردان: ابوالقاسم طالبی، مدیر فیلمبرداری: اصغر رفیعی جم، مدیر صدابرداری: بهمن حیدری، طراح گریم: داریوش صالحیان، طراح و مدیر جلوه های ویژه: عباس شوقی، جلوه های بصری: حسن پیله‌ور، طراح صحنه: عباس بلوندی، تدوینگر: مهدی حسینی‌وند، دستیار یک کارگردان و برنامه‌ریز: عباس شوقی، آهنگساز: کرت تسکو از اکراین، عکاس: نادر فوقانی، پشت صحنه: فاطمه یاسینی، مترجم: سحر جراحی، مدیر تدارکات: بهرام دهنوی، پشتیبانی: مسعود ملکی، مدیر تولید: داوود معدنی، تهیه کننده: محمدرضا تخت‌کشیان.

داستان این فیلم در سال 1295 تا 1300 می گذرد که احمدشاه قاجار مملکت را رها کرد و نیمی از مردم کشور بر اثر قحطی جان باختند. قحطی و خشکسالی عظیم ایران در سال‌های 1295 تا 1300 و در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد. این قحطی که همراه با فقر و پیچارگی و در نهایت کاهش جمعیت در ایران همراه بود، در تعیین سرنوشت جامعه ایران به ویژه ظهور دیکتاتوری پهلوی نقش بسزایی دارد.

کد خبر 2447957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha