۲۴ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۱۹

جعفر دهقان و ایفای نقش عبدالستار یهودی در «یتیم‌خانه‌ ایران»

جعفر دهقان و ایفای نقش عبدالستار یهودی در «یتیم‌خانه‌ ایران»

جعفر دهقان اعلام کرد در فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی نقش شخصیتی به نام عبدالستار را بازی می‌کند.

جعفر دهقان بازیگر سینما و تلویزیون در این زمینه به خبرنگار مهر گفت:‌ مدتی است در فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی و تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان بازی می‌کنم و امسال تعطیلات نوروز را هم باید سر صحنه این فیلم سینمایی باشم.

وی افزود:‌ من در این فیلم نقش عبدالستار یک شخصیت یهودی را برعهده دارم که فرد خسیس و کنسی است و مدام در حال پول جمع کردن است. باید فیلم را تماشا کنید و لطفی ندارد بیش از این درباره کار توضیح بدهم.

این بازیگر درباره ویژگی‌هایی «یتیم‌خانه ایران» توضیح داد: این فیلم یک اثر تاریخی است و به زمان قاجار می‌پردازد؛ زمانی که کشور دچار قحطی زدگی شده و جنگ جهانی اول در حال وقوع است. برخی در این بین تلاش می‌کنند در این شرایط از آب گل آلود ماهی بگیرند که یکی از آنها همین شخصیت عبدالستار است.

علیرام نورایی، فرخ نعمتی، جعفر دهقان، داریوش اسدزاده، عباس شوقی، مهدی صبایی، بهار محمدپور، علی شادمان، محسن حسینی، اصغر حیدری، ایمان صفا، شهرام تیموریان، مهری آل آقا، والا شهیدی، ملیکا شعبان، مصطفی بهشتی، مجید معافی، حمید تاج دولتی و بهارک صالح‌نیا در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. برایان ترفه، برت جان کورن، درشن آناند و هاشم رحیم اف هم از جمله بازیگران خارجی هستند که در «یتیم‌خانه ایران» حضور دارند.

این فیلم داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران را که در سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۲۹۷ در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد روایت می کند. این قحطی که همراه با فقر و پیچارگی و در نهایت کاهش جمعیت در ایران بود در تعیین سرنوشت جامعه ایران به ویژه روی کار آمدن حکومت پهلوی نقش چشمگیری داشت.

کد خبر 2518123

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha