۳ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۰۶

تولیدکننده بازی «نیما»:

جایگاه گیم ایرانی در رقابت با محصولات خارجی تثبیت می‌شود

جایگاه گیم ایرانی در رقابت با محصولات خارجی تثبیت می‌شود

تولیدکننده بازی «نیما» با بیان اینکه هدف اصلی بخش خصوصی سودآوری مالی است، گفت: با رفع مشکلات موجود در این عرصه، حوزه گیم در آینده‌ای نزدیک شاهد ورود بخش خصوصی به صنعت بازی‌های رایانه‌ای هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق جبلی تولیدکننده بازی نیما به راهکارهای ایجادچرخه اقتصادی در صنعت گیم اشاره کرد و افزود: صنعت بازی‌های رایانه‌ای همچون دیگر صنایع نیز نیازمند یک چرخه کامل از تولید تا عرضه و همچنین روند صحیح عرضه و تقاضا است. زمانی که موانع سر راه تولید، عرضه و بازاریابی محصولات استودیو ها و شرکت‌ها بازی‌سازی برطرف شود و از طرف دیگر سازندگان و دست اندرکاران نیز با شناسایی بازار و نیازهای بومی نسبت به تولید محصولات خود اقدام کنند، می توان شاهد رشد و حرکت در صنعت تولید و عرضه بازی های ایرانی بود.

مدیرعامل شرکت بازی سازی طراحان سفید ادامه داد: در چنین شرایطی گردش مالی صنعت نیز افزایش و می‌توان با مدیریت مناسب، از ریسک سرمایه گذاری کاست. شرایط یادشده ایده عال  برای ایجاد صنعت و داشتن گردش مالی در آن بود.

به عقیده این تولید کننده بازی رایانه ای، حمایت از تیم های تولید کننده مستقلی که توان تولید محصولات با کیفیت دارند، می تواند سهم بسزایی در رشد و ایجاد چرخه اقتصادی  در صنعت بازی های رایانه ای کشور داشته باشد.

مدیر سایت گیم جابز به بازار یابی، تبلیغات و توزیع مناسب  و تاثیر آن بر عرصه گیم اشاره کرد و گفت: اگر روند تولید و چرخه صنعت بازی‌های رایانه‌ای در ایران کامل باشد، تمامی این موارد به صورت پیش فرض تاثیرگذار خواهند بود و برعکس اگر این روند با مشکل مواجه باشد، بازاریابی و تبلیغات و... تاثیرگذاری بسزایی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: برای مثال فرض کنید محصولی تولید کرده‌ایم که در آن توجهی به نیازهای مخاطب ایرانی نشده و کیفیت تولید نیز در سطح استانداردهای روز صنعت گیم جهانی نیست. تبلیغات و بازاریابی چنین محصولی در کشور در هر سطح و مقیاسی با شکست روبه رو خواهد شد.

تولیدکننده بازی رایانه‌ای نیما با بیان اینکه محدودسازی ورود و عرضه بی‌رویه بازی‌های خارجی هرگز به ایجاد بازار مناسب تولیدات داخلی منجر نخواهد شد، افزود: صنعتی که در آن رقابتی وجود نداشته باشد پیشرفت نخواهد کرد. این حرف به این معنی نیست که نباید از بازی‌های ایرانی حمایت کرد بلکه با  ایجاد فضای رقابتی زمینه تولید بازی با محتوا رادر کشور فراهم کرد.

وی ادامه داد: در بسیاری از ژانر ها و پلت‌فرم‌ها خلا بسیاری در زمینه تولید محصول مناسب مخاطبین ایرانی وجود دارد و در صورت تولید محصول با کیفیت و استاندارد می توان مخاطبان بسیاری جذب کرد.

کد خبر 2448416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha