۵ دی ۱۳۹۳، ۱۷:۰۲

سرهنگ سید علی حسینی:

بسیج در راستای توسعه فرهنگی کارنامه درخشانی دارد

بسیج در راستای توسعه فرهنگی کارنامه درخشانی دارد

رشت - معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان گفت: بسیج در راستای توسعه فرهنگی کارنامه و جایگاه درخشانی در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سید علی حسینی عصر جمعه در نشست با فرماندهان بسیج استان افزود: بسیج علاوه بر  ابعاد نظامی، دفاعی و امنیتی دارای کارکردهای اجتماعی، اقتصادی به ویژه فرهنگی است.

وی همچنین به نقش و جایگاه توسعه فرهنگی بسیج  اشاره کرد و اظهارداشت: سالم سازی فضای فرهنگی، رشد آگاهی ها و فضائل اخلاقی  و اهتمام به امر به معروف و نهی از منکر بطور رسمی یکی از وظایف اصلی بسیج محسوب می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان به تاریخچه پرافتخار بسیج اشاره کرد و گفت: سازمان بسیج مستضعفین در دی ماه سال 1359 تحت نظر فرمانده کل قوا  که وابسته به وزارت کشور بود از سوی شورای انقلاب به تصویب رسید.

وی افزود: این سازمان چهار ماه پس از جنگ تحمیلی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادغام و خدمات شایسته ای در بیرون راندن دشمن از خاک ایران اسلامی انجام داد.

حسینی تصریح کرد: بسیج در سال 1369 به عنوان یکی از نیروهای پنج گانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یعنی "نیروی مقاومت بسیج " تغییر شکل داد.

وی در ادامه با بیان اینکه همواره تغییر در استراتژی ها موجب تغییر در ساختار ها  نیز می شود، گفت: بر این اساس امروزه دوباره بسیج به سازمان بسیج مستضعفین تغییر نام پیدا کرده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان افزود: بسیج علی رغم داشتن ساختار پایدار در مواقع لزوم از انعطاف  لازم برخوردار بوده و می تواند تمامی مشکلات احتمالی  کشور را خنثی سازد.

وی اذعان داشت: بسیج همواره در تمامی بخش های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور حضور فعالی دارد.

حسینی اظهارداشت: با توجه به اینکه استکبار جهانی در تهاجم نظامی نتوانست به اهداف شوم خود دست پیدا کند به سرعت به تهاجم فرهنگی روی آورد.

وی همچنین با یادآوری اینکه دشمن با متنوع ترین و جدیدترین ابزارها به جنگ ارزش های اسلامی آمده است، گفت: برنامه های بسیج امروز در راستای خنثی سازی نقشه های شوم دشمنان است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان یادآورشد:  بسیج برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان برنامه های مختلفی همچون اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر ، فعالیت های فرهنگی و هنری، علمی و آموزشی، ایجاد تشکل های فرهنگی و آموزشی،  فعالیت های اجتماعی، افزایش محصولات فرهنگی تاثیرگذار بر جامعه و جوانان طرح ریزی کرده است.

کد خبر 2449505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha