۶ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۳۵

سعیدی :

هشت میلیارد ریال تجهیزات برای هنرستان های خراسان شمالی خریداری شد

هشت میلیارد ریال تجهیزات برای هنرستان های خراسان شمالی خریداری شد

بجنورد - معاون متوسطه اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالی از خرید هشت میلیاد ریال تجهیزات برای هنرستان های این استان طی سال جاری خبر داد.

عباس سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این میزان اعتبار از محل اعتبارات وزارت آموزش و پرورش و نهاد ریاست جمهوری به منظور تجهیز هنرستان های فنی و حرفه ای و كاردانش تامین شده است.

وی با اشاره به اهمیت رشته های فنی و حرفه ای، تصریح كرد: دانش آموزان باید به ارزش و اهمیت رشته های فنی و كاردانش و ثمرات آن در ایجاد اشتغال، آگاهی کامل داشته باشند.

سعیدی اظهار داشت: رشته های فنی و كاردانش آینده شغلی و بازار كار مناسبی را برای آینده دانش آموزان به همراه دارد و اگر این رشته ها را با علاقه و موفقیت ادامه دهند به طور حتم در زندگی و آینده تحصیلی و علمی آنان اثر گذار خواهد بود.

وی با اشاره به اعتبار خرید تجهیزات برای هنرستان های استان گفت: این تجهیزات شامل دوربین های نقشه كشی و تراز یاب، چرخ خیاطی، دستگاه تراش، رایانه، موتور ماشین و ... است.

به گفته این مسئول هم اكنون سه هزار و ۶۶۴ نفر از دانش آموزان این استان در ۲۹ آموزشگاه فنی و حرفه ای و پنج هزار و ۵۵۱ دانش آموز نیز در ۷۵ هنرستان كاردانش تحصیل می كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با جمعیتی بالغ بر ۸۶۷ هزار نفر، ۱۶۵ هزار دانش آموز دارد.

کد خبر 2449708

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha