۳ دی ۱۳۹۳، ۹:۵۱

سعیدی:

طرح تعالی مدیریت در ۷۳ آموزشگاه خراسان شمالی اجرا می شود

طرح تعالی مدیریت در ۷۳ آموزشگاه خراسان شمالی اجرا می شود

بجنورد- معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالی از اجرای طرح تعالی مدیریت در راستای دست یابی به استانداردهای آموزشی در سطح ۷۳ آموزشگاه این استان خبر داد.

عباس سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینكه آموزش و پرورش به ویژه بخش متوسطه این نهاد در راستای دست یابی به اهداف خود طرح های متنوعی را به اجرا گذاشته است، افزود: امروز آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند از عهده ماموریت های محوله خود برآید بلکه تحقق برنامه های آن نیازمند مشاركت اولیا و دانش آموزان است.

وی با بیان اینكه طرح تعالی مدیریت در آموزشگاه ها در سند تحول بنیادین با پنج رویكرد مهم برنامه ریزی شده است، اظهار داشت: با اجرای این طرح هرگونه تغییر در نظام آموزشی باید از سطح مدارس آغاز شود.

سعیدی تصریح كرد: مسئولین امر در نظام آموزشی باید نگرش های خود را تغییر دهند و این امر نیازمند تغییر نگرش در سطح مدارس، دانش آموزان و مدیران است.

وی اجرای طرح جهاد علمی و طرح ارتقای علمی بنیاد علوی را از جمله طرح های معاونت متوسطه عنوان كرد و گفت: این دو طرح در راستای شناسایی دانش آموزان مستعد مناطق محروم استان و بررسی و رفع نقاط ضعف آنان، اجرا می شود.

سعیدی همچنین اجرای طرح سرانه ای كردن آموزشگاه ها در استان را یكی دیگر از مهم ترین طرح های این بخش دانست و اظهار داشت: هم اكنون این طرح به صورت پایلوت در هفت آموزشگاه بجنورد برگزار می شود و در صورتی که نتایج آن مثبت باشد این طرح در سایر شهرستان های استان نیز به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح بهینه سازی مدیران به كارگرفته شده در آموزشگاه ها است.

این مسئول دو طرح برون سپاری آموزشگاه ها و خوداتكایی دانش آموزان آموزشگاه های شبانه روزی را نیز از دیگر طرح های مهم برشمرد.

وی در خصوص طرح خود اتكایی دانش آموزان گفت: در این طرح دانش آموزان به سمت یادگیری مهارت هایی از قبیل مهارت زندگی، صنعت، خدمات و ... سوق داده می شوند تا بتوانند در آینده حرفه ای برای خود داشته باشند و برای زندگی بهتر، تصمیم گیری کنند.

این مسئول در خصوص مدارس شبانه روزی و خوابگاهی استان در مقطع متوسطه افزود: در حال حاضر در ۱۰۱ آموزشگاه شبانه روزی و خوابگاه ها، ۱۷ هزار و ۲۹۵ دانش آموز هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با جمعیتی بالغ بر ۸۶۷ هزار نفر دارای ۱۶۵ هزار دانش آموز است كه از این تعداد ۶۱ هزار و ۳۶۱ دانش آموز در مقطع متوسطه اول و دوم تحصیل می كنند.

کد خبر 2448160

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha