۱۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۰۶

طرح تعالی مدیریت در مدارس مازندران اجرا می شود

طرح تعالی مدیریت در مدارس مازندران اجرا می شود

ساری - خبرگزاری مهر: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: طرح تعالی مدیریت مدرسه در 82 مدرسه ابتدایی ،75 مدرسه متوسطه اول و 35 مدرسه متوسطه دوم و 11 هنرستان فنی حرفه ای اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار نظری بعد از ظهر یکشنبه در جلسه توجیه و تبیین دستورالعمل برنامه تعالی مدیریت مدرسه ، ارتقای کیفیت مدیریت آموزشگاهی را از خواسته های اصلی وزیر آموزش و پرورش و از برنامه های اساسی مدیر کل آموزش و پرورش استان دانست و روز دوم شهریور را آغاز رسمی فعالیت های اجرایی برنامه تعالی مدیریت مدرسه در استان مازندران  اعلام کرد.
 
معاون آموزش متوسطه برنامه تعالی مدیریت مدرسه را یکی از راه کارهای اساسی وزارت در ارتقای کیفیت آموزش و پرورش و استقرار سیستم مدیریت کیفیت جامع  دانست که منتهی به رضایت دانش آموزان، معلمان ، کارکنان و سازمان های مرتبط جامعه خواهد شد.
 
اسفندیار نظری با بیان این که در 203 مدرسه استان این طرح اجرایی می شود گفت: با شکل گیری آموزش و پرورش رسمی، مدیریت مدرسه در کانون توجّه برنامه ریزان، صاحب نظران و پژوهش گران قرار گرفت چرا که توجّه به این امر مهم، موجب بهبود کیفیت فرایندها در آموزش و پرورش می شود و زمینه ی دستیابی به نتایج مورد انتظار جامعه و توسعه ی سرمایه ی انسانی را فراهم می سازد.
 
اسفندیار نظری با اشاره به این که برنامه ی «تعالی مدیریت مدرسه» با الهام از الگوی تعالی سازمانی به منظور اجرا در سراسر کشور طراحی و تولید گردید، گفت : مدل تعالی، نوعی ساختار مدیریتی است که با تکیه بر اصول و مفاهیم اساسی و توجّه به معیارهای اصلی مدیریت کیفیت جامع و سیستم خودارزیابی موجبات پیشرفت و بهسازی مدرسه را فراهم می سازد.
وی اشاره کرد: برنامه ی «تعالی مدیریت مدرسه» سعی دارد با تکیه بر سند تحول بنیادین و نگاهی تعالی بخش، مدرسه محور، مشارکت جو و کیفیت مدار ضمن تمرکز بر فرایندهای مدیریتی، شرایطی را فراهم آورد تا کلیه عوامل مؤثر در مدیریت مدرسه ضمن شناسایی ظرفیت ها و توانایی های داخلی و پیرامونی خود، با اتّخاذ رویکرد برنامه محوری نسبت به تعیین اهداف و طراحی برنامه عملیاتی مدرسه اقدام کند و با نگاهی تیزبین و نقاد به صورت مستمر عملکرد مدرسه خود را نسبت به نقشه ی راه یا برنامه ی عملیاتی و هدف-های قصد شده، بسنجد.
 
نظری ؛ کیفیت در آموزش و پرورش را کلید اصلی رقابت میان کشورها و دغدغه ی اصلی برنامه ریزان آموزشی دانست و تعامل و هم اندیشی بین تمامی واحدها را در استقرار بهینه ی این برنامه خواستار شد.

کد خبر 2365854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha