۶ دی ۱۳۹۳، ۲۰:۰۴

روشن پژوه:

همسایگی با کشورهای تولیدکننده مواد مخدر عاملی در ایجاد اعتیاد است

همسایگی با کشورهای تولیدکننده مواد مخدر عاملی در ایجاد اعتیاد است

شهرکرد - معاون پیشگیری و درمان بهزیستی کشور گفت: همسایگی با کشور های تولید مواد مخدر عاملی در ایجاد اعتیاد در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن روشن پژوه بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اعتیاد مشکلی مهم در جامعه است که بسیاری از خانواده با آن درگیر هستند، ادامه داد: یکی از عوامل اعتیاد در جوانان دوستان ناباب هستند.

وی افزود: تلاش های بسیار زیادی در راستای فرهنگ سازی جلوگیری از اعتیاد در کشور شده است.

معاون پیشگیری و درمان بهزیستی کشور گفت:در راستای درمان معتادان و توانمند سازی آنها نیز اقدامات خوبی انجام شده است که راه اندازی کلینیک های ترک اعتیاد زیر نظر بهزیستی نمونه مهمی از اقدامات است.

محسن روشن پژوه گفت: اعتیاد در تمام کشورها وجود دارد و تنها کشور ما نیست که با این مشکل مواجه است.

وی تاکید کرد: برسی ها نشان از آن دارد که مصرف شیشه در جامعه رو به رشد است و جوانان بسیاری به سمت اعتیاد با این نوع ماده مخدر رفته اند.

چهارمحال و بختیاری یکی از استان های سالم تر در بحث اعتیاد است

معاون پیشگیری و درمان بهزیستی کشور گفت: استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان های سالم در بحث اعتیاد نسبت به استان های دیگر است.

محسن روشن پژوه گفت: آمارهای اعتیاد در این استان نسبت به استان های دیگر کمتر است اما باید برنامه های فرهنگ سازی و اطلاع رسانی نیز در این استان فراموش نشود و ادامه داشته باشد تا آمار بسیار کمتر شود.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه در حوزه مقابله با اعتیاد، تاکید کرد: اطلاع رسانی معایب و ضررهای اعتیاد توسط رسانه ها باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد و رسانه ها می توانند با آشناسازی خانواده با مواد مخدر و مشکلات وضررهای آن نقش مهمی در جلوگیری از گرایش جوانان به اعتیاد داشته باشند.

معاون پیشگیری و درمان بهزیستی کشور گفت: خبرنگاران وظیفه مهمی دارند و باید در خصوص معایب مصرف و ضررهای فیزیکی وروانی مصرف مواد مخدر گزارش تهیه کنند و در مسیر مبارزه با اعتیاد گام بر دارند.

کد خبر 2450341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha