۲۰ دی ۱۳۹۳، ۲۰:۴۹

رییس بهزیستی کشور:

واکسیناسیون اجتماعی و آگاهی بخشی عامل ارتقای فرهنگ جامعه است

واکسیناسیون اجتماعی و آگاهی بخشی عامل ارتقای فرهنگ جامعه است

اراک- رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: وجود یک میلیون و ۵۰۰ هزار معتاد در کشور لزوم واکسیناسیون اجتماعی، آگاهی بخشی و زمینه سازی برای ارتقای فرهنگ را ضروری می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر همایون هاشمی، عصر شنبه در افتتاحیه همایش کارزار پیشگیری از مصرف شیشه، با بیان اینکه نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار معتاد انواع مواد مخدر در کشور وجود دارد، گفت: بیش از پنج میلیون نفر از اعضای خانواده های این افراد با معضل اعتیاد درگیر هستند.

وی با اشاره به اینکه این بلای خانمان سوز درصدی از جمعیت کشور را از زندگی سالم منحرف کرده است، افزود: باید جامعه را با آگاهی بخشی، و اطلاع رسانی و ارتقای آگاهی افراد واکسیناسیون کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس بهزیستی کشور ادامه داد: اعتیاد معضلی خطرناک بوده و نزدیک به ۲۶ درصد معتادان از آمفتامین، شیشه و مشتقات آن استعمال می کنند.

هاشمی با تاکید بر اینکه بهزیستی وابسته به وظایف و ماموریت های خود در عرصه های مختلف وارد شده است، گفت: یکی از برنامه های اثربخش توسط بهزیستی پیشگیری، اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی بوده، که در سطح کشور در حال پیگیری است.

وی با اشاره به شعار پیشگیری مقدم بر درمان و مداخله، افزود: تلاش برای عینیت بخشی به این شعار و اثربخشی آگاهی ها در جامعه زمینه موفقیت و ساختن جامعه ای سالم است.

والدین بهترین افراد برای مشاوره فرزندان هستند

رئیس بهزیستی کشور با بیان اینکه والدین بهترین مشاور و پشتیبان فرزندان خود هستند، اضافه کرد: این در صورتی اثر بخش است که والدین آگاهی کافی از انواع آسیب های اجتماعی به ویژه مواد مخدر را داشته باشند.

هاشمی اظهار کرد: شرط اصلی برای تبدیل شدن والدین به مشاوران خوب برای فرزندان افزایش سطح آگاهی آنان در وظایف حاکمیتی بهزیستی و تبدیل جامعه و تک تک افراد به مددکاران افتخاری بهزیستی است.

وی با بیان اینکه فعالیت های بهزیستی باید مبتنی بر جامعه و خانواده و در راستای اثربخشی آن باشد، تصریح کرد: مبارزه با اعتیاد باید به حرکتی با حضور آحاد مردم و طی یک جریان مثبت با اطلاع رسانی از سوی رسانه ها به عنوان ابزار قوی آگاه سازی مردم انجام شود.

گفتنی است، در این همایش از تمبر همایش کارزار پیشگیری از مصرف شیشه رونمایی شد.

کد خبر 2462087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha