۱۰ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۰۷

۵۵۰ تخته فرش وگلیم نقش برجسته در خمین بافته شد

۵۵۰ تخته فرش وگلیم نقش برجسته در خمین بافته شد

خمین- مدیر عامل شرکت تعاونی فرش و گلیم نقش برجسته خمین گفت: ۵۵۰ تخته فرش وگلیم نقش برجسته در ۹ ماه امسال توسط قالی بافان این شهرستان بافته و روانه بازار فروش شد.

زهرا عسگری در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: تولید فرش زیرپا در این شهرستان در مقایسه با ۹ ماه پارسال ۲۰درصد افزایش یافته است.    

وی ادامه داد: در ۹ ماه پارسال ۴۰۰تخته فرش دستباف توسط بافندگان قالی این شهرستان تولید شده که این میزان امسال به ۵۰۰تخته افزایش یافته است.

وی علت افزایش تولید فرش را در این شهرستان گرایش بافندگان از تابلوبافی به سمت بافت فرش زیر پا با ابعاد مختلف بیان کرد وادامه داد: در این مدت ۱۰۰تخته تابلو فرش و ۶۰تخته گلیم نقش برجسته در این شهرستان بافته و روانه بازار شده است.

وی تصریح کرد: ۳۰تخته تابلو فرش از این شهرستان به کشور ترکیه صادر شده که قیمت هر تابلو فرش از ۱۰میلیون ریال تا ۱۲۰میلیون ریال برآورشده است.

مدیر عامل شرکت تعاونی فرش وگلیم نقش برجسته خمین افزود: هر تخته فرش این شهرستان در ابعاد ۸۰در ۱۲۰، یک متر در ۶۰سانتیمتر، سه در چهار و سه در سه با نقش شاه عباسی بافته شده است.

عسگری ادامه داد: اندازه های گلیم نقش برجسته بافته شده این شهرستان رومیزی، زرع و نیم، دوزرع، کناره و تابلویی می‌باشد که در یک پنج کارگاه بافت آن رایج است و بنا به سفارش مشتری در ابعاد دیگری هم بافته می‌شود.

عسگری با بیان این که طرح‌ها و نقش‌های این گلیم بسیار ساده و خلوت می‌باشد اظهارکرد: از جمله طرح‌های بافته شده دراین گلیم لچک ترنج، افشان، تابلویی و خشتی است که نخ و تار و پود آن از خامه (پشم) و پنبه است.

وی مهمترین مشکل بافندگان فرش این شهرستان را بازاریابی بیان کرد وافزود: قیمت مواد اولیه فرش و تابلو فرش بسیار بالا است در حالی که قیمت فرش دارای نوسان و از ثبات قیمت برخوردار نیست.

عسگری ادامه داد: این نوسان قیمت باعث می شود بافندگان فرش به طور دائم به فرش بافی مشغول نباشد و با تولید یک تا دو تخته فرش دست از کار بافندگی بردارند.

کد خبر 2453286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha