۱۲ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۴۶

اخبار نماز جمعه شهرستان هاي خراسان شمالي/

پيام رزمايش ارتش آمادگي در برابر دشمنان بود/ لزوم تقويت وحدت

پيام رزمايش ارتش آمادگي در برابر دشمنان بود/ لزوم تقويت وحدت

بجنورد- پيام رزمايش محمد رسول الله(ص) ارتش آمادگی براي مقابله با دشمنان، برچيده شدن بساط ظلم مستكبران در كشورهاي اسلامی و ... از مهم ترين عناوین اخبار نماز جمعه شهرستانهای خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مركز شهرستان فاروج با تسلیت به مناسبت شهادت سردار تقوی، از مستشاران نظامی سپاه در ععراق به دست داعش و نیز تشکر از مردم به خاطر بزرگداشت حماسه ۹دی، اظهار كرد: رزمایش محمد رسول الله(ص) كه توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران اجرا شد از لحاظ حجم نیرو، حضور نیروهای چهارگانه و فرماندهی ستاد ارتش بعد از انقلاب بی‏ سابقه بود.

وی با تأكید بر این كه نیروهای رزمی کشور باید همیشه در شرایط آمادگی برای دفاع باشند، اضافه كرد: این این رزمایش نیز نشان داد ارتش از قابلیت بالایی در حراست از مرزهای کشور برخوردار است.

به گفته حجت الاسلام قلیزاده پیام رزمایش محمد رسول الله(ص) برای دوستان، صلح و امنیت و برای دشمنان، اعلام آمادگی نیروهای رزمی كشور برای رویارویی با آنها بود.

خطیب نماز جمعه فاروج همچنین با اشاره به سالروز اجرای توطئه استعماری کشف حجاب به دستور رضاخان پهلوی در سال ۱۳۱۴، اظهار كرد: غرب به دنبال دور کردن زن از وظایف و تکالیف الهی و فطری است و توطئه كشف حجاب رضاخان نیز ایران را از تمدن ناب ایرانی و اسلامی و ترقی به معنی واقعی دور کرد.

ویی با بیان این كه همه احكام اسلام مطابق با نیازهای انسان بوده و حجاب و عفاف نیز برای حفظ شخصیت زن و نه محدود كردن او واجب شده است، افزود: اسلام آزادی زن را درچهار چوب قوانین مترقی اسلام مجاز شمرده در حالی كه فرهنگ منحط غربی بی بند و باری و آزادی حیوانی را برای زنان می خواهد.

برچیده شدن بساط ظلم مستكبران در كشورهای اسلامی در گرو وحدت است

حجت الاسلام حسین كوثری، امام جمعه شیروان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته مركز شهرستان شیروان كه در محل مصلای نماز جمعه شهر شیروان برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت، اظهار كرد: وحدت و الفت بین مسلمین از نعمتهای ویژه الهی محسوب می ود.

وی با بیان این كه با وحدت می توانیم بر دشمنان پیروز شده و بساط ظلم و جور را برچینیم، اضافه كرد: برچیده شدن بساط ظلم مستكبران در كشورهای اسلامی در گرو وحدت بوده و با تقویت آن می توانیم راه کمال و سعادت را طی كنیم.

حجت الاسلام كوثری یکی از مهم ترین ابزارهای نظام سلطه را تفرقه افکنی در بین امت اسلام دانست و گفت: اگر مسلمانان با بصیرت و دیانت با یکدیگر متحد شوند شاهد این همه تجاوز گری و غارت مستكبران در سرزمین های اسلامی نخواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک سالروز آغاز امامت مهدی موعود(عج)، اضاافه كرد: اعتقاد به وجود مصلح کل یک اعتقاد دیرینه بوده و پاسخی به احساسات و فطرت بشر به شمار می رود.

حجت الاسلام کوثری با بیان این كه جامعه منتظر باید خود را برای حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) آماده کند، تصریح كرد: نظام جمهوری اسلامی در راستای آماده سازی حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) ایجاد شده و به همین دلیل نیز همه می بایست برای تقویت و استمرار آن تلاش كنند.

 

 

 

کد خبر 2454386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha