۲۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۰۷

گزیده اخبار نماز جمعه شهرستانهای خرسان شمالی/

نعمت ولایت عامل نجات انقلاب اسلامی از سرنوشت سایر انقلاب ها است

نعمت ولایت عامل نجات انقلاب اسلامی از سرنوشت سایر انقلاب ها است

بجنورد- خبرگزاری مهر: نعمت ولایت عامل نجات انقلاب اسلامی از سرنوشت سایر انقلاب های دنیا، لزوم لغو تمامی تحریم ها در توافق هسته ای و ... از جمله عناوین مهمترین مطالب مطرح شده در خطبه های نماز جمعه مراکز شهرستان های خراسان شمالی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز شهرستان که در محل مصلای نماز جعمعه شهر شیروان برگزار شد، با اشاره به بیست و چهارم آبان سالروز تصویب قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی توسط مجلس خبرگان قانون اساسی در سال ۵۸، اظهار داشت: ولایت روح قانون اساسی کشور بوده و همین عامل نیز نظام و اسلام را در برابر انواع توطئه های دشمنان حفظ کرده است.

وی قانون اساسی جمهوری اسلامی را مترقی ترین قانون دنیا دانست و افزود: قانون اساسی ایران از اسلام نشأت گرفته و به همین دلیل نیز هیچ قانون انسانی نمی تواند به کارایی و درستی این قانون الهی باشد.

به گفته حجت الاسلام کوثری روح قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ولایت بوده و در واقع نعمت ولایت عامل نجات انقلاب اسلامی از سرنوشت سایر انقلاب های دنیا است.

وی اضافه کرد: اگر ولایت نبود امروز نظام و انقلاب اسلامی با مسائل و گرفتاری های دست و پنجه نرم می کرد که برای سایر انقلاب های دنیا پیش آمده است.

خطیب نماز جمعه شیروان تصریح کرد: قانون اساسی برگرفته از اسلام ناب سبب وحدت در جامعه شده چرا که در این قانون حقوق و نیازهای همه ملت به طور یکسان در نظر گرفته شده است.

لزوم رفع تمامی تحریم ها در توافق هسته ای

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز شهرستان که در محل مسجد جامع شهر فاروج برگزار شد، با اشاره به اجلاس مسقط که با حضور ایران و آمریکا برگزار شد، افزود: متأسفانه در مذاکرات هسته ای درباره رفع کامل تحریم‏ها هیچ دورنمایى از توافق مشاهده نمی ‏شود .

وی اضافه کرد: در این زمینه دولت آمریکا فعلاً حاضر به انجام کارى بیش از تعلیق برخى تحریم‏هاى یک‏جانبه نیست در حالى که ایران خواهان برچیده‏ شدن همه تحریم‏هاى موجود است.

حجت الاسلام قلیزاده تصریح کرد: در مورد مذاکرات مسقط و شرایط استمرار مذاکرات هسته‏اى باید تأکید شود که لغو تحریم‏ها زمینه‏ ساز ادامه مذاکرات است چرا که ایران به همه تعهدات خود پایبند بوده و غرب باید در مسیر اعتمادسازى و برداشتن گام متقابل عمل کند.

وی با تأکید بر رفع تمامی تحریم ها در توافق هسته ای، اظهار داشت: تیم مذاکره کننده هسته ای ایران باید هوشیار باشد و تا استیفای حقوق ملت ایران پای هیچ توافقنامه ای را امضا نکند.

کد خبر 2420780

برچسب‌ها