۳۰ آبان ۱۳۹۳، ۱۵:۱۹

گزيده اخبار نماز جمعه شهرستان های خراسان شمالی/

مذاکره کنندگان هسته ای عزت ملت ایران را نفروشند/ بسیج مصداق بارز فداکاری و اخلاص

مذاکره کنندگان هسته ای عزت ملت ایران را نفروشند/ بسیج مصداق بارز فداکاری و اخلاص

بجنورد- خبرگزاری مهر: "مذاکره کنندگان هسته ای عزت ملت ایران را نفروشند" و "بسیج مصداق بارز فدکاری و اخلاص" از مهمترين عناوين مطرح شده در خطبه های نماز جمعه مراکز شهرستان های خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده، امام جمعه فاروج در خطبه های این هفته نماز جمعه مرکز این شهرستان با اشاره به سالروز تشکیل بسیج، با بیان این که تشکیل بسیج کار معجزآسای انقلاب به‏ دست امام راحل بود، اظهار داشت: بسیج مکتبی و مردمی‏ترین نیروی مقاومت جهانی است.

وی اضافه کرد: بسیج، مظهر حضور مردم در صحنه و یک فرهنگ است چرا که بسیج و بسیجیان در همه عرصه های اساسی زندگی پیشرو و خط شکن هستند.

حجت الاسلام قلی زاده در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای گروه ۱+۵ اظهار داشت: اگر تیم هسته ای ایران خطوط قرمز و منویات مقام معظم رهبری را رعایت کنند همواره از سوی ملت و بسیجیان حمایت خواهند شد.

به گفته وی کشورهای غربی در این مذاکرات می باید در مرحله نخست همه تحریم ها را لغو کرده و به ملت ایران نیز تضمین بدهند که به بهانه های واهی همانند حقوق بشر بار دیگر شرکت ها و اشخاص ایرانی را تحریم نکنند.

حجت الاسلام قلی زاده تصریح کرد: مذاکره کنندگان هسته ای نباید به هر قیمتی توافق هسته ای را بپذیرند و باید حافظ آرمان ها و دستاوردهای نظام باشند.

بسیج مصداق بارز فداکاری و اخلاص در همه عرصه ها است

حجت الاسلام قدیر محمدیان، امام جمعه اسفراین نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز این شهرستان، اظهار کرد: دنیا عرصه آزمایش برای آخرت به عنوان جهان باقی است و تنها راه سعادت در آخرت نیز تقوای الهی است.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام ورود کاروان اهل بیت امام حسین(ع) به شام و شهادت رقیه(س)، سه ساله صحرای کربلا افزود: مهم ترین عرصه تبلیغی حضرت زینب(س) در بدو ورود به شام فراهم شد که پیام کربلا را برای آیندگان ماندگار کرد.

حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: هرکس در هر دوره ای با عملی در پی سستی پایه های اسلام ناب محمدی باشد در مسیر امویان است.

خطیب نماز جمعه اسفراین همچنین با تبریک میلاد امام محمدباقر(ع) گفت: باقر العلوم(ع) نسبت به تربیت شاگردان اهتمام ویژه داشت و دوران آن حضرت، فرصت ارزشمندی برای تبلیغ اسلام حقیقی فراهم شد.

وی همچنین ضمن اشاره به فرارسیدن هفته بسیج تصریح کرد: بسیج مصداق کامل و بارز فداکاری و اخلاص در عرصه های گوناگون است.

حجت الاسلام محمدیان افزود: بسیج، حامل پیام اسلام ناب برای رسیدن به قله های بلند انسانیت، آسایش و سربلندی و زندگی توام با تعقل و تدبر است.

وی با اشاره به شرایط فعلی جهان اسلام تصریح کرد: نگاه به بسیج، نگاهی عمیق و ژرف باشد تا در سایه این نگاه اهداف بنیان گذار ارتش ده ها میلیونی محقق شود.

کد خبر 2425580

برچسب‌ها