۱۵ دی ۱۳۹۳، ۹:۱۱

آذرکردار خبر داد:

اجرای عملیات پاکسازی و هرس درختان آسیب دیده در استان ایلام

اجرای عملیات پاکسازی و هرس درختان آسیب دیده در استان ایلام

ایلام- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام از اجرای عملیات پاکسازی و هرس درختان آسیب دیده در استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل روابط عمومی منابع طبیعی ایلام، خیرالله آذرکردار اظهار داشت: با توجه به خشکیدگی بخش هایی از جنگل های استان و حذف سرشاخه های آلوده و هرس و تیمار درختان آسیب دیده دو هزار و ۶۰۰ هکتار از عرصه های آلوده به خشکیدگی پاکسازی شده است.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام این طرح که یکی از برنامه های مهم این اداره کل می باشد با قطع مکانیکی سرشاخه های آلوده و انتقال و نابودی آن باعث حذف انگل ها و عوامل بیماری زا در درختان آلوده و خروج آنها از سطح جنگل می شود.

وی بیان داشت: به منظور کمک به ذخیره نزولات آسمانی و تغذیه سفره های آب زیر زمینی و جلوگیری از هدر رفت آب، سطوح آبگیر کوچک در سطح یک هزار و ۴۰۰ هکتار از جنگل های استان ایلام اجرا شده که نقش بسزایی در تغذیه سفره های زیر زمینی و جلوگیری از خشکیدگی درختان بلوط استان خواهد داشت.

تولید ۲۶۴ هزار اصله نهال سردسیری در استان ایلام

آذرکردار بیان داشت: به منظور تأمین نهال مورد نیاز استان و انجام طرح ها و پروژه های اجرایی منابع طبیعی در شهرستان های شمالی استان از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۲۶۴ هزار اصله نهال سردسیری متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه و سازگار با مناطق کاشت در نهالستان سردسیری ایوان تولیدشده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: این نهال ها از گونه های بومی بلوط، بنه، داغداغان، ارغوان و ... می باشد که می تواند ضمن تأمین نهال مورد نیاز استان نهال استان های همجوار را نیز تأمین می کند.

تولید ۱۱۴ هزار اصله نهال گرمسیری در استان ایلام

این مسول افزود: به منظور تأمین نهال مورد نیاز طرح ها و پروژه های اجرایی و توسعه فضای سبز و تولید نهال سازگار با آب و هوای منطقه در سال جاری تعداد ۱۱۴ هزار اصله نهال گرمسیری در نهالستان های گرمسیری استان توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام تولید شده است.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام این نهال ها از گونه های کنار، کهور، کنارک، اکالیپتوس است که نقش سازنده ای در احیاء منطقه و استان خواهد داشت.

کد خبر 2456092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha