۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۸:۲۷

آذر کردار خبر داد:

نهال کاری در سطح ۱۰ هزار هکتار از اراضی ایلام

نهال کاری در سطح ۱۰ هزار هکتار از اراضی ایلام

ایلام-مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام از نهال کاری در سطح ۱۰ هزار هکتار از اراضی ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، خیرالله آذرکردار ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران و رسانه های گروهی که طی بازدیدی از مناطق نهال کاری در مهران و صالح آباد انجام شد، اظهار داشت: طرح بزرگ نهال کاری طی دو سه سال اخیر در استان ایلام رشد چشمگیری یافته است.

وی بیان داشت: هم اکنون بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی مهران و دیگر مناطق استان ایلام از گونه های مختلف نهال کاری شده که در کشور بی نظیر است.

این مسئول اظهار داشت: این نهال کاری ها دارای اهداف بسیار متنوع برای استان ایلام هستند که از جمله آن می توان به جلوگیری از هرزآبها، مهار گرد و غبار و افزایش فضای سبز و...اشاره کرد.

آذرکردار عنوان کرد: هم اکنون یکی از مهمترین مشکلات سطح استان ایلام بحث خروج آبهای روان و سطحی استان به کشور عراق است که این طرح نهال کاری، کشت و توسعه جنگلها باعث تثبت آب در استان می شود.

وی افزود: این نهال کاری در استان ایلام علاوه بر جذب آبهای سطحی باعث حفظ پوشش گیاهی و خاک و ...نیز می شود که در سال جاری نیز این طرح با قوت ادامه خواهد داشت.

مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام گفت: یکی از مهمترین بحث های منابع طبیعی استان ایلام طی سالهای اخیر خشکیدگی درختان بلوط بوده است که هم اکنون ۱۰ درصد از درختان بلوط استان خشک شده اند.

وی بیان داشت: به همین منظور طرحهای مختلفی در سطح استان اجرا و در دست اقدام است که باعث شده خشک شدن درختان بلوط متوقف شود.

آذرکردار عنوان کرد: طبق بررسی های به عمل آمده هم اکنون دیگر موضوع خشک شدن درختان بلوط استان ایلام در سال جاری افزایش نیافته  و در حال ریشه کن شدن است.

وی تصریح کرد: توسعه، اصلاح و بهسازی، پیشگیری و ...از مهمترین برنامه های منابع طبیعی برای کنترل خشکیدگی درختان بلوط سطح استان ایلام است.

آذرکردار از توسعه کمربند سبز حفاظتی در مناطق مختلف استان ایلام خبر داد و گفت: هم اکنون سالانه بیش از ۳۱۴ هزار هزار نهال در استان ایلام تولید می شود که در مناطق سردسیری و گرمسیری استان نیز آنها در جهت کمربند سبز حفاظتی کشت می شود.

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین برنامه های منابع طبیعی استان ایلام صادرات نهال به استانهای همجوار در کشور عراق است که این مهم برای جلوگیری از افزایش بیایان بسیار تاثیر گذار است.

کد خبر 2507380

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha