۱ دی ۱۳۹۳، ۹:۴۳

اخبار منابع طبیعی ایلام/

عملیات ملی پیشگیری از خشکیدگی درختان بلوط در ایلام آغاز شد

عملیات ملی پیشگیری از خشکیدگی درختان بلوط در  ایلام آغاز شد

ایلام- مدیر کل منابع طیعی استان ایلام گفت: عملیات ملی پیشگیری از خشکیدگی درختان بلوط در ایلام آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خیرالله آذرکردار عنوان کرد: عملیات ملی پیشگیری، کنترل و مقابله با خشکیدگی درختان بلوط با هدف حذف درختان بیمار و آفت زده و همچنین سالم سازی جنگل با مشارکت مردم در استان ایلام آغاز شده است.

وی بیان داشت: این طرح در تمام شهرستان های استان با مساحتی معادل ۱۱ هزار هکتار زیر نظر کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در حال اجراست.

آغاز بوته کاری و بذرکاری در حوزه شهرستان ایلام

وی بیان داشت: با توجه به فقر پوشش گیاهی منطقه توه قریش و میرمکان و به منظور غنی سازی و توسعه منابع جنگلی و بالا رفتن ضریب نفوذ آب در خاک و کنترل رسوبات، احیاء مراتع، عملیات بذرکاری و بوته کاری با استفاده از گونه های بادام، توت روباه و یونجه در سطح ۳۵۲ هکتار در منطقه توه قریش و میرمکان از توابع شهرستان ایلام در حال اجراست.

آغاز نهالکاری در حوزه شهرستان ایلام با همکاری سازمان های مردم نهاد

برابر موافقت نامه های ملی و استانی و در راستای طرح جنگلکاری و توسعه فضای سبز و جوان گرایی جنگل های حوزه شهرستان ایلام اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایلام اقدام به چاله کنی ۷۲ هکتار از اراضی ملی این شهرستان با همکاری سازمان های مردم نهاد کرده است.

شایان ذکر است عملیات نهالکاری با استفاده از نهال های بومی و سازگار با شرایط آب و هوایی و بافت خاک منطقه از جمله (بنه، بلوط، داغداغان، زالزالک و... ) انجام پذیرفت.

احمد کرمی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایلام در خصوص حفظ و احیاء منابع طبیعی و جلوگیری از فرسایش خاک سخنانی ایراد کرد و سپس اعضاء انجمن با نحوه صحیح کاشت نهال آشنا شده و اقدام به غرس ۵۰۰ اصله نهال کردند.

 

 
 

 

کد خبر 2447380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha