۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۰

۷۰ هزار هکتار نهال کاری کشور در معرض خشکیدگی

۷۰ هزار هکتار نهال کاری کشور در معرض خشکیدگی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جنگل‌ها، درباره خطر خشکیدگی ۷۰ هزار هکتار نهال کاشته شده به علت تامین نشدن اعتبار مراقبت و آبیاری هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی کیاکجوری اظهارداشت: سال گذشته در راستای توسعه جنگل‌ها و بیابان‌زدایی، طرح نهال کاری در ۷۰ هزار هکتار از اراضی کشور اجرا شد اما امسال اعتباری برای مراقبت و آبیاری آنها تخصیص داده نشده است.

وی افزود: با توجه به  بروز خشکسالی‌ و کمبود اعتبارات طرح‌های صیانت از جنگل‌ها؛ امکان خشک شدن و تخریب بخش زیادی از نهال کاری‌ها وجود دارد.

کیاجوری با اشاره به اینکه بیشترین نهال کاری‌ها در سال گذشته انجام شده است، یادآور شد: استان های ایلام، کرمانشاه، ‌ بوشهر، مازندران و گلستان در بخش توسعه نهال‌کاری حجم وسیعی را به خود اختصاص داده‌اند که با توجه به مشکلات تامین اعتبار، کیفیت کار ضعیف بوده است.

این مقام مسئول افزود: در صورتی که اعتباری برای مراقبت از ۷۰ هزار هکتار نهال کاری در نظر گرفته نشود، زحمات سال‌های گذشته خشکسالی هدر می‌رود و این نهال کاری‌ها در معرض خشکیدگی قرار می گیرد.

معاون سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به موفقیت طرح‌های نهال کاری در شمال تهران و دامنه جنوبی البرز خاطر نشان کرد: خوشبختانه با تخصیص ۸ میلیارد تومان برای دامنه‌های جنوبی البرز؛ مراقبت و آبیاری این طرح‌ها با موفقیت انجام شد اما در دیگر مناطق با مشکل کمبود اعتبارات مواجه هستیم.

کد خبر 2928340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha