۱۵ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۱۲

حجت الاسلام یعقوبی مطرح کرد:

وحدت بین شیعه و سنی پایبندی به مشترکات است نه روی گردانی از اعتقادات

وحدت بین شیعه و سنی پایبندی به مشترکات است نه روی گردانی از اعتقادات

بجنورد - قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان این که وحدت بین شیعیان و پیروان اهل تسنن به معنای پایبندی به مشترکات است، گفت: وحدت این نیست که شیعه و سنی از اعتقادات خود روی برگردانند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در همایش علمای شیعه و سنی که همزمان با دوازدهم ربیع الاول و هفته وحدت برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و هفته وحدت، با تأکید بر تلاش علمای شیعه و اهل سنت برای تقویت وحدت و انسجام اسلامی در بین مسلمانان، اظهار کرد: وحدت اسلامی به این معنا نیست که پیروان تشیع و اهل تسنن از اعتقادات و باورهای خود دست بردارند بلکه وحدت پایبندی به همه مشترکات دینی بین شیعیان و اهل سنت است.

وی با اشاره به این که دشمنان اسلام همواره در پی ایجاد تفرقه و اختلاف در بین پیروان مذاهب اسلامی هستند، تصریح کرد: اگر با حفظ و پایبندی به مشترکات اسلامی بتوانیم وحدت مورد نظر را در عمل اجرایی کنیم همه زورگویان و قدرت های جهانی در برابر قدرت دنیای اسلام سر تعظیم فرو خواهند آورد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تنها راه علاج تشتت در جامعه اسلامی این است که شیعیان و اهل سنت اختلافات جزئی خود را کنار نهاده و مشترکات دینی که اصل هستند را در بین جوانان و نسل های جدید ترویج و تبیین کنند.

حجت الاسلام یعقوبی با یادآوری احادیثی از حضرت محمد(ص) پیرامون لزوم اتحاد در جامعه اسلامی افزود: بنا به فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص) در هر جامعه ای که وحدت و اتحاد موجود باشد آن جامعه مشمول رحمت و برکت الهی خواهد شد.

آخوند گلدی کمالی، مشاور استاندار خراسان شمالی در امور اهل سنت و عضو شورای فتاوی اهل سنت استان نیز در این مراسم، اظهار کرد: یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی آرامش، امنیت و وحدت در جامعه است.

وی با بیان این که وحدت و یکپارچگی اسلامی همیشه مورد توجه نظام جمهوری اسلامی بوده است، اضافه کرد: دین مبین اسلام، قرآن و حضرت محمد(ص) محور وحدت و چراغ هدایت مردم در جامعه محسوب می شوند و می بایست همه مسلمانان با توجه به این محورها از اختلاف و چند دستگی پرهیز کنند.

آخوند کمالی که مدیر حوزه علمیه خادمیه اهل سنت امانلی بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان در خراسان شمالی نیز هست، با اشاره به توطئه های شوم دشمنان برای تفرقه افکنی در بین مسلمانان، خاطرنشان کرد: تهدیدات و نقشه های دشمنان علیه شیعیان و اهل سنت بسیار زیاد بوده و به همین دلیل همه باید با هوشیاری و بصیرت در برابر این نقشه ها مقاومت کنند.

وی حمایت از جریان های تکفیری و حذف گرا را یکی از نقشه های دشمنان در سرزمین های اسلامی دانست و گفت: متأسفانه در عصر فعلی گروه های تروریستی تکفیری بلای بزرگی برای جهان اسلام شده اند و علاوه بر این که به جان و مال مسلمانان تعرض می کنند؛ آبروی اسلام را نیز در بین مردم جهان می برند.

کد خبر 2456510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha