۱۵ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۱۸

رضازاده خبر داد:

فعالیت ۲۳۰۰ مرکز کاهش و درمان اعتیاد در کشور/ فعالیت باشگاه‌های مثبت

فعالیت ۲۳۰۰ مرکز کاهش و درمان اعتیاد در کشور/ فعالیت باشگاه‌های مثبت

قم - رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از فعالیت ۲۳۰۰ مرکز کاهش و درمان اعتیاد در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید رضا‌زاده بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف شیشه در ۶ استان کشور از جمله استان قم اجرا می‌شود.

وی گفت: این طرح در گذشته در رابطه با حساس کردن خانواده‌ها نسبت به مصرف شیشه کمک بسیاری کرده است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی عنوان کرد: برای اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد در هر منطقه بر اساس نیازسنجی گروه‌های سنی مختلفی در نظر گرفته می‌شود.

وی گفت: ‌برگزاری کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف شیشه با هدف پیشگیری از مصرف شیشه است اما پس از آن باید به مسئله توانمندی خانواده‌ها نیز توجه ویژه شود.

رضا‌زاده ادامه داد: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز در امر پیشگیری از اعتیاد می‌توانند نقش پررنگی داشته باشند.

وی با اشاره به جنبه اجتماعی پیشگیری از اعتیاد افزود: باید برنامه ریزی لازم برای ارتقای سرمایه اجتماعی انجام گیرد که سرمایه اجتماعی شامل هویت خانوادگی، هویت ملی و غیره می‌شود.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی بیان کرد: بحث اعتیاد در سطح کشور یک ستاد دارد که سازمان بهزیستی یکی از اعضای ستاد می‌باشد، بهزیستی نیز در زمینه پیشگیری از اعتیاد دارای گروه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد است.

آموزش اجباری پیش از ادواج

وی گفت: ‌در بسیاری از استان‌ها از جمله استان قم آموزش‌های پیش از ازدواج اجباری شده است که با هزینه بهزیستی انجام می‌شود.

رضازاده عنوان کرد: در سراسر کشور ۲ هزار و ۳۰۰ مرکز در زمینه کاهش و درمان مصرف اعتیاد فعالیت می‌کنند که در سال ۹۲، حدود ۵۰۰ هزار نفر در سراسر کشور به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کرده و بهبود یافته‌اند.

وی بیان کرد: امسال مراکز توانمندسازی در سراسر کشور فعال شده‌اند که به این دلیل است که بسیاری از معتادان بهبود یافته دارای سرپناه و شغل نیستند که در این زمینه‌ها در این مراکز به آن‌ها کمک می‌شود.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی ادامه داد: باشگاه‌های مثبت در سطح کشور برای معتادانی که HIV مثبت هستند فعال شده است.

وی اضافه کرد: ‌۵۰ سرپناه برای افرادی که مکان مناسبی برای شب خوابیدن ندارند اختصاص یافته است.

کد خبر 2456548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha