۱۶ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۴۸

مهر گزارش می دهد؛

وحدت، سد دفاعی امت مقابل تفرقه افکنی دشمنان/ هفته وحدت نماد عزت و عظمت

وحدت، سد دفاعی امت مقابل تفرقه افکنی دشمنان/ هفته وحدت نماد عزت و عظمت

شاهرود – میلاد پیامبر (ص) منادی وحدت امت اسلامی، سد دفاعی قابل توجه مسلمین مقابل تفرقه افکنی و ضربه زدن به اعتقادات دینی و زمینه ساز تحکیم جهان اسلام در مقابل گروه های تکفیری و ضد دینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، میلاد پیامبر اکرم (ص) فرصت مغتنمی برای ایجاد وحدت و همبستگی بیش از پیش مذاهب اسلامی در جهان است که با توجه به شرایط حساس کنونی جوامع اسلامی و ایجادگروه های تکفیری و ضد دینی در کشورهای اسلامی ضروری است امت اسلامی توجه بیشتری به اشتراکات داشته و با پرهیز از دامن زدن به اختلافات برای تحکیم بنیان های اسلامی در جهان اسلام تلاش کنند.

دین حضرت محمد(ص) زداینده کینه ها، کدورت ها، خودخواهی ها، گروه گرایی ها، تعصب ها، ملیت پرستی ها، فرقه بازی ها و تفرقه جویی ها است و هفته وحدت، هفته تحکیم میثاق ها بین مسلمانان است.

با گذشت هزار و چهار صد سال از تاریخ ولادت پیامبر اکرم(ص) ملت ما، در سالگرد این میلاد مقدس، پرشکوهترین مراسم، گرم ترین مجالس و باصفا ترین تجمع ها را به پا می دارند تا روح اخوت اسلامی درپیکره اجتماع، بیش از پیش زنده شود.

محور قرار دادن پیامبر و قرآن یکی از راه های اتحاد و هوشیاری مقابل دسیسه دشمن

نماینده ولی فقیه در استان سمنان به مناسبت سالروز ولادت با سعادت پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب که جهان اسلام باید بیش از گذشته به اتحاد و همدلی توجه كنند و با هوشیاری و درایت توطئه های دشمنان را خنثی سازند گفت: با اتحاد مذاهب مختلف و فرق اسلامی می توانیم موجبات ناامیدی دشمنان را به وجود آوریم.

آیت الله سید محمد شاهچراغی با تاکید بر این که امت اسلامی بیش از هر زمان دیگری به اتحاد و همبستگی نیازمند است افزود: یکی از راه های اتحاد، محور قرار دادن پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم و هوشیاری مقابل دسیسه های دشمنان است که اگر این راهکار عملی شود دشمنان هرگز نمی توانند به امت اسلامی ضربه وارد کنند.

وی با بیان این مطلب که جامعه اسلامی باید متخلق به اخلاق اسلامی و تعالیم اخلاقی پیامبر(ص) باشد تصریح کرد: امروز جامعه اسلامی با اخلاق و تعالیم اخلاقی پیامبر(ص) فاصله گرفته و باید تلاش کنیم ضمن برقراری وحدت و اتحاد در جامعه، شرایط برای نهادینه شدن اخلاق اسلامی در سطوح مختلف فراهم شود.

وفاق از موهبت مسلمانی جان مایه گرفته و بر کانون ولایت زنده می ماند

عضو مجلس خبرگان رهبری یکی از اصول کلی اخلاقی سیره پیامبر(ص) که مورد توجه وی بود را وحدت و اتحاد میان مسلمانان و دوری از اختلافات دانست و عنوان کرد: این ایام بهترین فرصت برای تحکیم پایه های وحدت داخل کشور و یاس و نا امیدی دشمنان است.

آیت الله شاهچراغی با اشاره به این که نخبگان و خواص جهان اسلام باید با حفظ هوشیاری و بیداری خود و تلاش برای وحدت و اتحاد مردم، زمینه دفع توطئه های دشمنان را فراهم کنند اذعان داشت: وحدت رمز پیروزی و طاق عزت مسلمین است، وجهی از نصرت الهی است که از فراز پیوند محبت و الفت قلب‌ها، بارقه اعجاز را متجلی می‌سازد تا مسلمین به شکرانه اعتقادی واحد در صف ایمان فراتر از حدود جغرافیایی و تبعیضات و تعصبات قومی، اتحاد را رقم زنند.

وی با بیان این که وفاق که از موهبت مسلمانی جان مایه گرفته، بر کانون ولایت مطلقه باری تعالی و ولایت اولیاء الله می‌ شود ابراز داشت: آنچه امروز در بین مسلمانان، شیعه و سنی باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد، وحدت کلمه و اصل قرار دادن آن در راستای تشکیل امت واحده اسلامی است بر این باور؛ محمل زمانی میلاد مسعود حضرت ختمی مرتبت را نیکو مجالی برای تحکیم علقه‌های وحدت و زدودن زنگار نفاق شیطانی بر می ‌شماریم.

وحدت لازمه اقتدار نظام و رمز پیروزی ملت ایران در عرصه های مختلف جهانی

امام جمعه سمنان وحدت را لازمه اقتدار نظام و رمز پیروزی ملت ایران خواند و با یادآوری این که عظمت اسلام و مسلمانان با وحدت کلمه بیشتر نمایان می شود اظهار داشت: وحدت کلمه رمز گشای تمام مشکلات است و همه ملت خصوصا مسئولان نظام باید با لبیک به ندای مقام معظم رهبری بر این امر مهم اهتمام داشته باشند.

آیت الله شاهچراغی با اشاره به این که دشمنان ملت بزرگ ایران اهداف خود را در ایجاد تنش و تفرقه بین مردم و مسئولان نظام جستجو می کنند و همه باید مراقب باشند یادآور شد: برخی به دنبال این هستند که قداست و وحدت نظام را به چالش بکشانند، فتنه گران داخلی اگر به سوابق بیش از ۳۳ ساله عمر انقلاب نگاه کنند خود متوجه می شوند که با این گونه اعمام و رفتارها به جایی نخواهند رسید و باید به هشدارها توجه کنند و دست از این کارها بردارند.

وی با بیان این مطلب که همه اقشار جامعه باید منادی وحدت و انسجام در سطح جامعه باشند چرا که مقام معظم رهبری همواره در فرمایشاتشان بر حفظ وحدت و انسجام در کشور تاکید دارند بیان داشت: اختلاف نظر در میان مسئولان برای نتیجه بهتر در ارائه خدمت به مردم همواره امری پذیرفته‌شده است، اما باید مراقب بود که این اختلاف نظرها به تفرقه نیانجامد.

توسل به سیره پیامبر رحمت راه مقابله با ترفندهای دشمنان و متحجران

امام جمعه دامغان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، از پیامبر به عنوان مظهر وحدت اسلامی یاد کرد و گفت: نیاز مبرم جهان اسلام به وحدت و یکپارچگی برای دفاع در برابر توطئه های استکبار نیاز به اجتماع نیروهای مسلمان در یک مجمع متحد دارد.

حجت الاسلام سید محود ترابی با تاکید بر این که الگوی وحدت مسلمانان باید بیانات رسول اكرم(ص) و قرآن كه پیام آور رحمت و وحدت در جامعه است باشد افزود: با توسل به این راه می توانیم در برابر ترفندهای دشمنان و متحجران پیروز شویم.

وی با اشاره به بیانات رهبر فرزانه و اندیشمند انقلاب در خصوص اهمیت وحدت بین مسلمانان و کلام رهبر انقلاب که فرموده اند كسانی كه دم از اختلاف می زنند چه شیعه و چه سنی مزدور دشمن هستند خاطر نشان کرد: باید همواره بیانات مقام معظم رهبری را در زمینه حفظ وحدت آویزه گوش قرار دهیم تا بهانه به دست دشمنان ندهیم و با الگوگیری از پیامبراكرم (ص) درس وحدت را بیاموزیم و سرلوحه زندگانی خود كنیم .

وظیفه علما و دولتمردان و اندیشمندان تحقق بخشیدن شعار امت واحده است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این گفتگو عنوان کرد: در سیره پیامبر اسلام(ص) ضمن نفی ارزش های تبعیض آفرین و تفرقه افکن دوره جاهلی همچون برده داری و اختلافات طبقاتی، قومی و نژادی، همواره با عقد قراردادهایی میان گروه های مختلف همچون قرارداد اخوت میان مسلمانان انصار، مهاجر و قبایل اوس و خزرج، وحدت به عنوان راهکاری برای قوام و دوام جامعه اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است.

حجت الاسلام علی شکری با یادآوری این مطلب که مکتب پیامبر دل‌های بشریت را متحد و یکسان کرد و هدف اصلی از بعثت آن بزرگوار، پرستش خداوند در سایه وحدت و یگانگی بود اذعان داشت: مردم موحد در حقیقت کسانی هستند که در سایه وحدت، خدا را پرستش می‌کنند زیرا تا دل‌های مسلمین یکی نشود وضعیت همین است که می‌بینیم.

وی با اشاره به این که خداوند متعال برای امت اسلام، امنیت، آرامش، آسایش و زندگی خوب خواسته است توضیح داد: در جامعه‌ای که امنیت و آرامش نباشد این جامعه نمی‌تواند آرام و سالم باشد، این توانمندی‌هایی که در کشورهای اسلامی وجود دارد اگر در کنار هم قرار گیرد و این ثروتی که در راه تفرقه خرج می‌شود در راه برادری و محبت و وحدت خرج شود جهان اسلام گلستان می‌شود.

مدیر کل تبلیغات استان سمنان وظیفه علما، اندیشمندان، دولتمردان و همه امت اسلام را تحقق بخشیدن شعار رسول‌الله و امت واحده دانست و یادآور شد: اگر مسلمانان، قرآن و پیام‌ های رهایی ‌بخش این کتاب آسمانی را سر لوحه امور سیاسی و اجتماعی خویش قرار دهند، هیچ قدرتی توان مقابله با آنها را نخواهد داشت.

شکری با بیان اینکه وحدت و انسجام مسلمین، سبب یاس و شکست دشمنان می شود ابراز داشت: امروز دین اسلام با وحدت مسلمانان در سراسر جهان می درخشد و رویکرد انقلاب اسلامی به مفهوم عملی وحدت، مطابق با تاکیدات و سفارش دین اسلام بوده و در واقع هفته وحدت ثمره اندیشه متعالی معمار کبیر انقلاب است.

هوشیاری و بیداری اسلامی مسلمانان تمام فتنه های دشمنان را خنثی می کند

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری سمنان هم با بیان این مطلب که وحدت جهان اسلام در حقیقت قدرت مادی و معنوی مسلمین را افزایش می دهد و آنها را در مقابل توطئه های مختلف دشمنان بیمه می کند اظهار داشت: هفته وحدت نماد ایستادگی مسلمانان در برابر اهداف شوم و پلید دشمنان اسلام  است.

ایرج کارخایی توضیح داد: برگزاری با شکوه آیین های هفته وحدت فرصت مناسبی برای همدلی و انسجام بیشتر شیعه و سنی و خنثی سازی توطئه های دشمنان نظام اسلامی است.

وی با اشاره به این که هوشیاری و بیداری اسلامی مسلمانان تمام فتنه های دشمنان را خنثی می کند گفت: دشمنان با ایجاد نفاق و تفرقه درصدد ضربه زدن به اسلام و ارزش های اسلامی هستند.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان سمنان آگاه سازی مردم نسبت به مسایل دینی و جریان های فکری را یگانه راه مبارزه با تفرقه افکنان خواند و یادآور شد: دشمن در این برهه از زمان و با توجه به دستاوردهای عظیم اسلام در دنیا از هر روزنه کوچکی برای تخریب اتحاد و وحدت ملت ها به ویژه مردم ایران استفاده می کند و انقلاب اسلامی ایران نمونه بارز و کاملی از اتحاد، همدلی و یکپارچگی مسلمانان در جهان است.

هفته وحد نماد عزت و عظمت دنیای اسلام

امام جمعه موقت سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه وحدت یکی از نمادهای پیروزی هر ملت است گفت: جامعه مسلمانان باید متوجه اهمیت این موضوع باشند که عمدۀ اختلافات از سوی دشمنان اسلام دامن زده می‌شود و ما باید با بهره‌گیری از برکات هفته وحدت و الگو قرار دادن سیره و خلق عظیم رسول خدا(ص)، همچون گذشته آنان را در رسیدن به اهداف پلیدشان ناکام بگذاریم.

حجت الاسلام محمد باقر عبدوس با تاکید بر این که اصولا وحدت برای همه جوامع منشأ قدرت و اقتدار است و در توان ملت ها برای حل مشکلات و بالا بردن استعدادها و توانایی های آنها در برخورد با مشکلاتشان در مقابله با پیچیدگی های شرایط اثرگذار است افزود: هفته وحدت فرصتی مغتنم و ارزشمند برای تبلیغ دین اسلام و به نمایش گذاشتن اتحاد و همبستگی اسلامی و نماد عزت و عظمت دنیای اسلام است

وی با یادآوری این مطلب که  ایران به عنوان طلایه‌دار وحدت اسلامی توانسته دین اسلام را به خوبی به جهان معرفی کند خاطر نشان کرد: تحقق وعده الهی مبنی بر پیروزی مسلمین بر کفار نیازمند هوشیاری و حرکت بر مدار وحدت است و یکی از آثار و برکات وحدت اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی است که مردم با وحدت کلمه توانستند، دست طاغوتیان و کشورهای سلطه‌گر را از کشور عزیزمان کوتاه کنند.

این کارشناس علوم دینی با تاکید بر این که تا وحدت و یکپارچگی بین آحاد مختلف مردم وجود دارد، دشمنان با هیچ حربه و نیرنگی نمی‌توانند به خواسته‌های شوم خود برسند تصریح کرد: هرگاه بذر نفاق و جدایی درون جامعه گذاشته شود، بین مردم اختلاف نظرها به تغییر دیدها بدل شده و اینجاست که راه برای نفوذ دشمنان باز می‌شود.

دشمنان درصددند هفته وحدت را به هفته برائت از مسلمانان تبدیل کنند

امام جمعه موقت دامغان هم با بیان این مطلب که مردم باید اخلاق و مهرورزی را از رسول اكرم (ص) فرا گیرند تا سیره عملی پیامبر اسلام در زندگی آنان نورافشانی كند عنوان کرد: هفته وحدت فرصت تاریخی و بی نظیری است تا مسلمانان جهان با بیداری، آگاهی و بصیرت نسبت به رفع اختلافات اقدام كرده و حول محور سیره رسول الله (ص) گردآیند.

حجت الاسلام محمد حسن رستمیان اذعان داشت: خداوند در قرآن كریم بر وحدت بین مسلمانان تاكید كرده ولی دشمنان اسلام در صدد هستند هفته وحدت را به هفته برائت مسلمانان از هم تبدیل كنند و ما باید با با اتحاد و همدلی این توطئه های دشمنان را خنثی کنیم.

یکی از راه های نهادیه سازی وحدت مذاهب اسلامی بصیرت و آگاه سازی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان نیز ضمن گرامیداشت هفته وحدت با اشاره به این که بنیان اتحاد مذاهب و فرق اسلامی توحید است و برای رسیدن به وحدت نیز در تقوا و تسلیم قرار دارد ابراز داشت: هفته وحدت یكی از بهترین نامگذاری ها برای اجتماع مسلمانان است و جهان اسلام به وحدت و اجتماع نیازمند است تا در برابر دشمنان مقابله كند و این وحدت در كشور و استان ها نیز بسیار موثر است .

حجت الاسلام حسین صبوری پیامبر مكرم اسلام (ص)، قرآن كریم، خانه خدا و قبله مسلمین و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را عوامل مشترك و وحدت آفرین بین مسلمین خواند كه تمسك به آن ها ثمرات زیادی در پی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: یكی از راه های نهادینه كردن وحدت میان مذاهب اسلامی آگاه سازی و بصیرت افزایی است زیرا افراط گرایی ضربه مهلكی است كه به اسلام وارد می كند .

دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم خود می خواهند به هر قیمتی اتحاد مسلمانان را از بین ببرند

نماینده سابق مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز در این گفتگو از وحدت به عنوان رمز موفقیت و سربلندی دنیای امروز یاد كرد و افزود: وحدت در جوامع اسلامی اهمیت ویژه ای دارد و با وجود آن ضدیت و اختلاف برچیده می شود و جامعه به پیشرفت خواهد رسید.

حجت الاسلام حسن ملك محمدی با اشاره به این که نبود وحدت، نا امنی و تفرقه را در جامعه افزایش می دهد و حفظ وحدت بر مذاهب اسلامی واجب است تا بتوانیم بر دشمنان غلبه كنیم خاطر نشان کرد: عزت و سربلندی جامعه نتیجه وحدت، همكاری و همدلی مردم است و وجود اختلاف كمر مردم را می شكند و كینه توزی و بدخواهی را در جامعه رواج می دهد .

وی عنوان کرد: امام راحل از همان ابتدای نهضت و همچنین مقام معظم رهبری تاكید ویژه ای بر انسجام و وحدت مردم  داشته اند و رسول اكرم (ص) محور وحدت شیعه و سنی هستند و دشمنان قصد دارند برای رسیدن به اهداف شوم خود این اتحاد امت اسلامی را برهم بزنند.

وحدت شیعه و سنی برای صیانت از قدرت اسلام لازم است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز با بیان اینکه وحدت شیعه و سنی برای صیانت از قدرت اسلام لازم است گفت: تحکیم وحدت بین مسلمانان مهمترین وظیفه روحانیت است.

حجت الاسلام ولی الله مصائبی محور آئین بزرگداشت هفته وحدت را اتحاد دانست و تصریح کرد: این هفته زمان مناسبی برای عمق‌یابی در سیره پیامبر اکرم (ص) است.

وی برتری و برجسته ترین تفاوت انقلاب ایران با انقلابهای دیگر را رویکرد مذهبی و دینی آن ذکر کرد و افزود: رفتار و کلام پیامبر اکرم (ص) در همه عرصه ها محور وحدت مسلمانان است و آن حضرت دارای کمالات ظاهری و باطنی خاصی بود که وی را کامل می کرد.

معاون فرهنگی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، ضمن بیان گوشه ای ازسیره نبوی اظهار داشت: وجود پیامبر اکرم (ص) در زمان حیات ایشان مایه خیر و برکت امت اسلامی بود و بعد از رحلت ایشان نیز این خیر و برکت مایه یکپارچگی جهان اسلام شده است.

اهمیت حفظ وحدت و انسجام امت اسلامی ضروری و حیاتی است

مصائبی همچنین خاطرنشان کرد: ملت های اسلامی باید در سرتاسر جهان بدون پرداختن به مسایل حاشیه ای به قوی‌تر شدن جهان اسلام فکر کنند تا هیچ توطئه‌گری فکر ضربه‌زدن به اسلام و مسلمانان را نکند.

وی با بیان اینکه ولادت با سعادت محمد(ص)، جاری شدن آب در وادی سماوه، سرنگون شدن تخت پادشاهان و باطل شدن سحر ساحران و عزت یافتن قریش در میان اعراب از جمله اتفاقاتی است که کمتر به آن ها پرداخته می‌شود، گفت: روحانیان اعزامی باید به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

این مقام مسئول در حوزه فرهنگ، با اشاره به اهمیت هفته وحدت ابراز داشت: وحدت، واژه مقدسی است که برگرفته از قرآن، کلام بزرگان، سیره و روش آنها برای حفظ و صیانت از قدرت اسلام است.

مصائبی در خاتمه با اشاره به توطئه دشمنان اسلام برای اختلاف افکنی بین مسلمانان، تاکید کرد: باتوجه به تلاش دشمن برای برجسته کردن اختلافات بین فرق و مذاهب، بیش از هر زمان دیگر اهمیت حفظ وحدت و انسجام امت اسلامی ضروری و حیاتی است.

کد خبر 2456717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha