۱۶ دی ۱۳۹۳، ۹:۵۱

آیت الله جوادی آملی:

آیت‌الله انصاری‌ حلقه ارتباطی حکمای گذشته و آینده بود

آیت‌الله انصاری‌ حلقه ارتباطی حکمای گذشته و آینده بود

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان در پیامی با تسلیت ارتحال آیت‌الله انصاری ‌شیرازی گفت: این عالم ربانی را می‌توان حلقه ارتباطی حکمای گذشته و آینده دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پیام آیت الله عبدالله جوادی آملی به مناسبت درگذشت آیت الله انصاری شیرازی آمده است: ارتحال عالم ربانی، حکیم الهی، حضرت آیت الله حاج شیخ یحیی انصاری شیرازی را به محضر ختمی امامت، مهدی موجودِ موعود حضرت بقیة الله الاعظم(ارواحنا فداه) و مراجع عظام تقلید و مقام محترم رهبری و حوزه‌های علمیه و جامعهٴ علاقه‌مند به قرآن و عترت و بیت شریف آن حکیمِ راحل، تسلیت عرض می‌نمایم.

حضرت آیت الله انصاری از اصحاب خاص حکمت و از صحابه مخصوص معرفت بود، وی با بیان حکیمانهٴ خود معلم کتاب و حکمت و با سیره و سریرهٴ زاهدانهٴ خویش، عهده‌دار تزکیهٴ نفوس بود.

حضرت آیت الله انصاری را می‌توان حلقه ارتباطی حکمای گذشته و آینده دانست. میراث حکیمان بزرگ را با تقریر رسا و تبیین دلپذیر به وارثان مکتب خود منتقل کرد. روزی در کنار مائده عقلی حضرت امام راحل و علّامه طباطبایی متنعم بود و زمانی نیز به مهمانان مأدوبه عقلانیت خویش، ولی‌نعمت به حساب می‌آمد. شیرازهٴ شیراز که در سده‌های اخیر با حکمت متعالیه صدرایی محکم شده بود، با کرسی تدریس آیت الله انصاری شیرازی همچنان بالنده و پویا مانده است.

ویژگی آیت الله انصاری در جمع بین معقول و منقول بود؛ لذا بحارالعلوم علامه مجلسی را همراه اسفار صدر المتألهین تدریس می‌فرمود. عمر با برکت را در جوار رحمت قرآن و عترت به پایان بُرد. از ذات اقدس الهی مسألت می‌کنیم، روح شریف او را با اولیای الهی محشور بفرماید و به همه بازماندگان اجر صابران عطا کند.

سمن بویان غبار غم چو بنشینند بنشانند ٭٭٭ پری رویان قرار از دل چو بستیزند بستانند

به عمری یک نفس با ما چو بنشینند برخیزند ٭٭٭ نهال شوق در خاطر چو برخیزند بنشانند

سرشک گوشه گیران را چو دریابند درّ یابند ٭٭٭ رخ مهر از سحرخیزان نگردانند اگر دانند

امید است جامعه عقلی و عدلی اسلامی از فیض و فوز آن حکیم راحل بیش از پیش متنعم باشد. 

کد خبر 2457995

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha