۱۶ دی ۱۳۹۳، ۱۶:۰۷

انتقاد سعید راد از وضعیت این روزهای سینما؛

فیلم های بزرگ در جشنواره ها نیست/کم شدن شمار بازیگران بزرگ در سینما

فیلم های بزرگ در جشنواره ها نیست/کم شدن شمار بازیگران بزرگ در سینما

گرگان - سعید راد با بیان این مطلب که اکنون فیلم های بزرگ در جشنواره های سینمایی مشاهده نمی شود، تصریح کرد: کارگردان، بازیگر، فیلم نامه نویس بزرگ در این فستیوال ها نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید راد بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری که با موضوع تاسیس اولین موسسه فرهنگی سینمایی استان برگزار شده بود ضمن تاکید بر این نکته که جامعه نیاز به شادی و زیبایی دارد، گفت: متاسفانه در سینما مدام ناراحتی، اضطراب و دلشوره نشان داده می شود؛ در فیلم های اخیر همه سر یکدیگر کلاه می گذارند درحالیکه نمایش این موارد به طور دائم خوب نیست.

وی با اعلام این مطلب که به دلیل عدم جاذبه در تولیدات آثار سینمایی ما، مردم به فیلم های ترکی در ماهواره روی آورده اند، افزود: نیاز است به این هنر بیش از پیش در کشور توجه شود تا مخاطبان دوباره با همان علاقه همیشگی به سوی این هنر بیایند.

این بازیگر عرصه سینما از تغییرات مدیریتی در سینمای کشور اظهار نارضایتی کرد و گفت: نباید با تغییر و تحولات در دولت مدیریت سینما عوض شود چراکه این امر یک سری مساله ایجاد می کند. کار سینمایی امری تخصصی است که اشراف برآن یک ضرورت است از این رو تغییر و تحول درمدیریت سینما باعث می شود به این حرفه به خوبی پرداخته نشود.

سعید راد با بیان این نکته که مدیریت سینمایی به خوبی موضوعات را سرپرستی نمی کند، افزود: این نوع مدیریتی باعث شده که هرکس این هنر را آسان گرفته و به خودش اجازه فعالیت در این عرصه هنری را بدهد.

این هنرمند سینمای کشور خاطر نشان کرد: فیلم هایی که برای اکران در سینما انتخاب می شوند به نوعی هنر سینما در کشورمان و پیشرفت در آن  را رقم می زنند؛ اما در حال حاضر استانداردهای لازم در آن رعایت نمی شود.

برخی بازیگران با پول وارد سینمای کشور می شوند

وی ضمن ابراز نارضایتی از این نکته که برخی بازیگران سینما با ارائه پول به این عرصه وارد می شوند، افزود: این موضوع معضلی است که اکنون پیش آمده و نیاز است به زودی برطرف شود.

این بازیگر عرصه سینما با بیان این مطلب که اکنون فیلم های بزرگ در جشنواره های سینمایی مشاهده نمی شود، تصریح کرد: کارگردان، بازیگر، فیلم نامه نویس بزرگ در این فستیوال ها متاسفانه نیست.متاسفانه در حال حاضر بازیگر بزرگ در عرصه سینمای کشور نداریم.

سعیدراد خواستار توجه به جوانانی که به عرصه های مختلف هنر سینمایی وارد می شوند، شد و اذعان کرد: وقتی جوانان مستعد و توانمند به این عرصه ورود پیدا کنند می توان به آینده سینما خوش بین بود.

این بازیگر عرصه سینمای کشور، گرگان را شهر دارای هنر دانست و افزود: هنرمندان گرگانی سواد و معرفت را یکجا با هم دارند.با توجه به توانایی، سواد و ظرفیتی که نیروهای انسانی در این شهر دارند نیاز است تا یک مرکز سینمایی در آن راه اندازی شود تا سایر شهرها از گرگان الگو برداری کنند.

سعید راد تصریح کرد: تراکم کار در سینمای تهران زیاد است به همین خاطر در شهرهای خاصی مانند گرگان که افراد علاقمند و باسواد در آن هستند می توان مرکز سینمایی راه اندازی کرد تا در آن شغل هایی که مربوط به سینماست به درستی انجام شود.

این هنرمند سینمای کشور از ساخت فیلمی در این شهر خبر داد و گفت: با این اقدام در دراز مدت سرمایه گذاری در گرگان بیشتر می شود ضمن اینکه شناسایی نیروی جوان و مستعد نیز در این مدت انجام خواهد شد.

سعید راد از وجود ظرفیت و استعداد نیروی انسانی در شهر گرگان اظهار خرسندی کرد و افزود: با به کارگیری نیروی توانمند و شناسایی افراد مستعد در این بخش، در آینده گرگان پایگاه تولید فیلم خواهد شد.

کد خبر 2458470

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha