۱۷ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۲۴

حسین پور:

پخش برنامه به زبان اقوام باعث اقبال مردم به شبکه اترک خراسان شمالی شد

پخش برنامه به زبان اقوام باعث اقبال مردم به شبکه اترک خراسان شمالی شد

شیروان- عضو شورای شهر شیروان از صدا و سیمای خراسان شمالی در پخش برنامه به زبان اقوام استان تشکر کرد و گفت: پخش برنامه به زبان اقوام، باعث اقبال فراوان مردم به شبکه اترک شده است.

اسماعیل حسین پور در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت اظهار کرد: خراسان شمالی سرزمین فرهنگ ها و اقوام کرد، ترک، ترکمن، تات  و فارس زبان بوده و نمادی از وحدت و یکدلی بین اقوام و مذاهب است.

وی اضافه کرد: این استان می تواند نقش الگویی برای بسیاری از نقاط کشور داشته باشد و صدا و سیمای استان نیز در استمرار این وحدت نقش ارزنده ای ایفا کرده است.

عضو گروه مشاورین استاندار خراسان شمالی نقش صدا و سیما در این وحدت بخشی را ستودنی دانست و افزود: شبکه اترک با درک درست از شرایط استان و قابلیت های فرهنگی اقوام، زمینه معرفی اشتراکات فرهنگی اقوام استان را فراهم کرده و با اختصاص برنامه های ویژه به زبان اقوام استان آنان را به ایران و اسلام عزیز دلداده تر کرده است.

حسین پور با تقدیر از رویکرد مطلوب مدیرکل صدا و سیمای استان در توجه به فرهنگ های بومی تصریح کرد: پخش ویژه برنامه ها به زبان اقوام آرزوی دیرین مردم این خطه از ایران اسلامی بود که با تدبیر و درایت مدیرکل صدا و سیمای استان و فعالان سخت کوش این رسانه محقق شد و تحقق این خواسته مردمِ ارزشی و دیندار سرزمین گنجینه فرهنگ ها، باعث اقبال فراوان مردم به شبکه استانی اترک شده است.

وی با تقدیر از نقش این رسانه فراگیر در افزایش روحیه امیدآفرینی و نشاط بخشی به جامعه گفت: در عصر فراوانی رسانه ها، شبکه اترک با توجه ویژه به داشته های فرهنگی منطقه و با بهره گیری از قابلیت های بومی و محلی توانسته است علاوه بر امیدبخشی به مردم، همسو با اهداف رسانه، انبوه مخاطبان را با خود همراه کند.

حسین پور با تأکید بر ادامه این روند یادآور شد: استقبال مردمی از چنین شبکه های استانی نعمت بزرگی است که همه باید قدر بدانند و سازمان صدا و سیما را در استمرار این راه یاری کنند تا این رسانه فراگیر بتواند با رفع محدودیت های مالی، برنامه های بهتر و بیشتری در خصوص فرهنگ و هنر اقوام خراسان شمالی و نقش ارزنده آنها در دفاع از استقلال ایران تولید و پخش کند.

کد خبر 2459917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha