۱۸ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۴۹

رعناقد در گفتگو با مهر؛

19 گونه جانوری آذربایجان غربی درلیست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت قرار دارد

19 گونه جانوری آذربایجان غربی درلیست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت قرار دارد

ارومیه - رئیس اداره محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از قرار گرفتن 19 گونه جانوری استان در لیست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت خبر داد.

حمید رعناقد در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام اینکه بر اساس سرشماری و تحقیقات انجام شده 19 گونه جانوری استان شامل پستانداران، پرندگان و دوزیستان در لیست سرخ اتحادیه جانی حفاظت قرار گرفته اند، افزود: از این تعداد هشت گونه پستاندار، هشت گونه پرنده و سه گونه دو زیست هستند.

وی با اعلام اینکه هم اکنون 17 گونه پستاندار، 18 گونه پرنده و سه گونه دو زیست در معرض تهدید انقراض قرار گرفته اند، گفت: هم اکنون 54 گونه پستاندار، 284 گونه پرنده، 59 گونه خزنده، 59 گونه دو زیست و 26 گونه انواع ماهی در مناطق حفاظت شده و محیط طبیعی زندگی می کنند.

رئیس اداره محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی حفظ منابع طبیعی و ذخایر ژنتیکی را از جمله الویتهای اداره کل عنوان و اعلام کرد: مساحت ذخیره گاههای جنگلی نیز 11 هزار و 435 کیلومتر مربع بوده که گونه اصلی این جنگلها بلوط است.

رعناقد از شناسایی 500 گونه مختلف گیاهان دارویی در مناطق محیط طبیعی و مناطق حفاظت شده استان خبر داد و یادآور شد: گیاهان دارویی استان شامل 302 جنس و 85 تیره مختلف بوده که متاسفانه در حوزه گیاهان دارویی نیز با تهدیدات انقراض مواجه هستیم.

وی میش مرغ، شاه بوف، گوزن زرد ایرانی، قوچ و میش ارمنی، کل و بز و کبک چپل را از گونه های با ارزش جانوری آذربایجان غربی دانست و ادامه داد: همستر طلایی، پلنگ و گوزن زرد ایرانی، اردک سرسفید و بالابان و افعی البرزی از گونه‌های جانوری در فهرست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت محیط زیست هستند.

کد خبر 2460582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha