۲۰ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۳۷

سرهنگ احمدزاده:

ارائه خدمات مطلوب به مرزنشینان امنیت کشور را بالا می برد

ارائه خدمات مطلوب به مرزنشینان امنیت کشور را بالا می برد

مراوه تپه - فرماندهی هنگ مرزی اترک و مرزبان درجه یک گفت: ارائه خدمات مطلوب به مرزنشینان امنیت کشور را بالا می برد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی احمدزاده، صبح شنبه، در جلسه هم اندیشی مرزنشینان با عشایر دامدار در مسجد روستای نارلی آجی سو مراوه تپه، ضمن تبریک هفته وحدت گفت: اسلام دین خاتم، جامع، جاوید و جهانی است که همگی را زیر چتر امت واحده اسلامی و وحدت کلمه جمع کرده است.

وی با بیان این که باید با هم پیوند برادری داشته باشیم، تصریح کرد: باید مراقب باشیم مورد خفت و خواری اسلام و اهداف شوم دشمنان و توطئه آنها قرار نگیریم و تفرقه بین مسلمین قدرت نگیرد.

وی با اشاره به اینکه عشایر سرمایه های علمی، اقتصادی و اجتماعی مملکت اسلامی به شمار می روند، گفت: عشایر در حوزه امنیت از جایگاه خاصی برخوردارند و در کلام مقام معظم رهبری عشایر ذخایر این انقلاب محسوب می شوند و نقش مستقیم و تاثیر گذاری در حفظ امنیت در سراسر مهین اسلامی ایفا می کنند.

فرماندهی هنگ مرزی، مرزنشینان و عشایر را مایه مباهات و افتخار و رشد اقتصادی این استان علی الخصوص در مرزها دانست و افزود: ارائه خدمات مطلوب، ساماندهی و تعیین محل اسکان آنان در مکان های مجاز و مناسب و رسیدگی به مشکلات عشایر از طریق ادارات مرتبط از قبیل موضوعات بهداشت و درمان، تامین مایحتاج معیشتی و امکانات زیست محیطی و .. با نگرش باز و امید به افق دوردست و تکیه مثبت از اولویت های بنیادین و اساسی در رفع دغدغه این عشایر است.

وی رعایت حریم امنیتی مرز در حین چرای احشام را برای دامداران در نقطه صفر مرزی را از نکات حساس و لازم برشمرد و افزود: دامداران نسبت به امنیت مرز و مرزبانی واقف باشند و بدانند که در گذشته این مردان عشایر مرزنشین بودند که از قلمرو سرزمین خویش مراقبت و نگهداری می کردند و امروز مرزنشینان همدوش مرزبانان، مرزداران محلی محسوب می شوند که جایگاه کلیدی در حراست و حفاظت از سرحدات کشور اسلامی دارند.

وی اظهار کرد: تعاملات تنگاتنگ بین عشایر، بسیج عشایر، شوراهای اسلامی و دهیاران و منابع طبیعی با مرزبانان در راستای محیط امنیت پایدار و ایمن در منطقه و جلوگیری از خروج احشام و عابرین از نوار مرزی ایران به ترکمنستان برگزار شده است ولی بعضا خلاف آن را شاهد بودیم و این امر باعث اعتراض مرزبانی کشور همجوار و خدشه دار شدن روابط دیپلماتیک فیمابین خواهد شد.

در این نشست فرماندار، بخشدار فرماندهی نیروی انتظامی، روسای ادارات، شوراها و دهیاران و جمعی از عشایر اکراد کوچ رو استان خراسان شمالی، خراسان رضوی و گلستان حضور داشتند که در پایان جلسه عشایر دامدار و مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

کد خبر 2461512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha