۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۹:۲۶

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خراسان شمالی:

کارت‌های مبادلات مرزی به ‌صورت الکترونیکی صادر می‌شود

کارت‌های مبادلات مرزی به ‌صورت الکترونیکی صادر می‌شود

بجنورد- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از صدور تمامی کارت های مبادلات مرزی به صورت الکترونیکی خبرداد.

قاسم ایزانلو در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با ابلاغیه وزارت صنعت، معدن  تجارت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و گمرک از این پس تمامی کارت های مبادلات مرزی صرفا به صورت الکترونیکی صادر می شود.

وی اظهار داشت: تا قبل از سال ۹۱ مبادلات مرزی به صورت دستی و دفترچه‌ای صورت می‌گرفت اما با صدور این ابلاغیه از بهمن ماه ۹۱ کار ثبت نام مرزنشینان در سامانه یک پارچه مدیریت مرزنشینان کشور به منظور صدور کارت الکترونیکی آغاز شده است.

ایزانلو افزود: بر اساس ماده یک قانون ساماندهی مبادلات مرزی، ساکنان مناطق مرزی می‌توانند تنها با دریافت کارت مبادلات الکترونیکی، از تسهیلات مناطق مرزی بهره مند شوند.

این مقام مسئول، هدف از الکترونیکی کردن کارت‌های مبادلات مرزی را دسترسی آسان به آمار و اطلاعات مرزنشینان و انجام امور مبادلات مرزی عنوان کرد.

وی افزود: از ابتدای فرآیند صدور کارت الکترونیکی مبادلات مرزی تا اردیبهشت‌ ماه امسال ۳۲ هزار و ۴۴۲ خانوار مرزنشین در خراسان شمالی نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کرده اند.

به گفته وی برای این تعداد خانوار تاکنون ۲۶ هزار و ۶۰۱ فقره کارت مبادلات مرزی الکترونیکی صادر شده است.

ایزانلو با بیان اینکه تا کنون ۲۴ هزار و ۷۵۱ کارت الکترونیکی به مرزنشینان این استان تحویل شده است، اظهار داشت: از آنجایی که دریافت کنندگان این کارت باید برای فعال کردن کارت خود به شرکت های تعاونی مرزنشینان مراجعه کنند هنوز تمامی کارت های دریافتی فعال نشده است.

وی تعداد کارهای فعال شده مرزنشینان این استان را تا کنون ۱۷ هزار و ۶۵۶ مورد عنوان کرد و گفت: این تعداد کارت مشمول جمعیتی بالغ بر ۶۱ هزار ۷۶۲ نفر می شود.

وی تمامی اهالی ساکن در بخش گرمخان از شهرستان بجنورد، خبوشان از شهرستان فاروج، سرحد، قوشخانه و مرکزی از شهرستان شیروان، مانه از شهرستان مانه و سملقان و تمامی اهالی ساکن در شهرستان راز و جرگلان را مشمول دریافت کارت الکترونیکی مرزنشینان عنوان کرد.

ایزانلو از آن دسته از مرزنشینانی که تا کنون نسبت به ثبت نام در سامانه مرزنشینان اقدام نکرده اند خواست تا پایان خردادماه سال جاری با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در استان، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند .

وی تاکید کرد: خانوارهایی که تاکنون به دلیل نقص در اطلاعات آنان، کارت الکترونیکی برای آنان صادر نشده با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در سراسر استان نسبت به رفع نقص اطلاعات خود اقدام کنند.

به گفته معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تاکنون بالغ بر ۱۱۰ هزار درخواست عضویت از سوی مرزنشینان این استان در سامانه یک پارچه مدیریت مرزنشینان کشور به ثبت رسیده است.

خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان جمعیتی بالغ بر ۹۱۰ هزار نفر دارد.

  

 

کد خبر 2764535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha