۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۴۳

در خراسان شمالی/

اهالی مرزی تا پایان بهمن برای ثبت نام در سامانه مرزنشینان مهلت دارند

اهالی مرزی تا پایان بهمن برای ثبت نام در سامانه مرزنشینان مهلت دارند

بجنورد- رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: با بازگشایی سامانه ثبت نام مرزنشینان، اهالی مرزی این استان تا پایان بهمن برای ثبت نام در این سامانه مهلت دارند.

یحیی نیکدل در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بازگشایی سامانه ثبت نام مرزنشینان خراسان شمالی، افزود: مرزنشینان استان می بایست تا پایان ماه جاری نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند تا به آنها کارت مرزنشینی تعلق گیرد.

وی اضافه کرد: بر اساس تبصره یک ماده دو آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی مبادلات مرزی، آن دسته از مرزنشینان خراسان شمالی که کارت مرزنشینی ندارند و تاکنون هم در این طرح ملی نام نویسی نکرده اند، می توانند تا پایان بهمن ماه با مراجعه به دفاتر شرکت های تعاونی مرزنشینان و دفاتر پیشخوان دولت نسبت در سامانه یکپارچه مدیریت مرزنشینان ایران ثبت نام کنند.

نیکدل تصریح کرد: همچنین آن دسته از مرزنشینانی که تاکنون کارت مرزنشینی خود را دریافت کرده اند نیز در تکمیل چرخه صدور کارت الکترونیکی مرزنشینان، می بایست برای برای فعال کردن کارت خود به یکی از ۱۱ دفتر شرکت های تعاونی مرزنشینان استان مراجعه کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: بدیهی است هیچ گونه خدماتی در قبال کارت های الکترونیکی مرزنشینانی که در شرکت های تعاونی فعال نشده اند، ارائه نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در خراسان شمالی ۳۶ هزار خانوار مرزنشین با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت سکونت دارند.

استان ۹۱۱ هزار نفری خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است.

 

کد خبر 2473563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha