۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۸:۱۰

نیكدل:

شهرستان گرمه به قطب سنگ مرمریت در كشور تبدیل شود

شهرستان گرمه به قطب سنگ مرمریت در كشور تبدیل شود

بجنورد - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: شهرستان گرمه باید به قطب سنگ مرمریت، در كشور تبدیل شود.

یحیی نیكدل در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: وجود معادن بسیار زیاد در خراسان شمالی موجب شده تا موضوع معدن همواره به عنوان یكی از فرصت های توسعه ای این استان مطرح باشد.

وی اظهارداشت: در این راستا شهرستان گرمه به جهت داشتن معادن سنگ مرمریت باید به قطب مرمریت در كشور تبدیل شود.

این مقام مسئول در سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: به رغم محدویت اعتبارات، تنها پروژه معدن در شهرستان گرمه اجرا و اعتبار آن از محل منابع مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان تعریف شده است.

وی اظهار كرد: اعتبارات مورد نیاز سازمان صنعت، معدن و تجارت استان براساس ماموریت ها تعریف نشده است و لذا باید به این حوزه كمك شود.

نیکدل همچنین با اشاره به اینكه با راه اندازی شركت شهرك های صنعتی در شهرستان گرمه مشكل واگذاری زمین وجود ندارد تصریح كرد: متاسفانه به رغم تلاشها و فرصت های ایجاد شده، شهروندان رغبتی برای فعالیت در این شهرك ها را ندارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در خصوص همایش فرصت های سرمای گذاری كه اردیبهشت های ماه سال آینده در استان برگزار می شود افزود: این همایش فرصت مناسبی است تا فرصت های سرمایه گذاری در زمینه های عمران شهری، تفریحی، توریستی و ... به سرمایه گذاران معرفی شود.

وی نقش رسانه ها را در جذب سرمایه گذار برای استان تاثیر گذار دانست و گفت: رسانه ها با معرفی حوزه های قابل سرمایه گذارری در استان می توانند درتوسعه خراسان شمالی نقش آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون در استان خراسان شمالی ۸۸ معدن فعال وجود دارد.

کد خبر 2478398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha