۲ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۴۳

نیکدل:

یک درصد از طرح‌های جدید صنعتی کشور در خراسان شمالی اجرا می‌شود

یک درصد از طرح‌های جدید صنعتی کشور در خراسان شمالی اجرا می‌شود

بجنورد- خبرگزاری مهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: بررسی آماری جوازهای تاسيس معتبر صادر شده در استان نشان می دهد که حدود 0.9 درصد از طرح هاي جديد صنعتي كشور در خراسان شمالی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی نیکدل صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران به تشریح وضعیت سنعت در خراسان شمالی پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر تعداد پروانه های بهره برداري صنعتي معتبر موجود در استان 400  فقره است که این تعداد واحد فعال صنعتي داراي پروانه بهره برداري با ميزان سرمايه گذاري 12 هزار و 212 میلیارد ریال فعالیت می کنند.

وی با بیان این که در این تعداد واحد صنعتی در مجموع 13 هزار و 156 نفر مشغول به کار شده اند، اضافه کرد: بررسي آمارهاي موجود نشان مي دهد كه حدود شش دهم درصد از واحدهاي فعال صنعتي كشور در خراسان شمالی قرار دارند.

نیکدل در ادامه افزود: از 400 فقره پروانه بهره برداري موجود در استان, 129 فقره متعلق به صنايع كاني غير فلزي، 63 فقره متعلق به صنايع غذايي، 56 فقره محصولات الاستيك وپلاستيك، 21 فقره محصولات فلزي فابريكي، 20 فقره ساخت ماشين آلات و تجهيزات، 14 فقره ساخت مواد و محصولات شيميایي، 13 فقره چوب و محصولات چوبي به جزمبل، 12 فقره پوشاک، 12 فقره صنعتي فلزات اساسي و ماشين آلات، 10 فقره صنعت نساجی، 9 فقره برق و الكترونيك و مابقی پروانه های بهره برداری نیز متعلق به سایر صنایع اعم از صنایع تولیدی مبلمان، کاغذ، صنایع بازیافتی، وسایل نقلیه موتوری و... است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 730  فقره جواز تاسيس معتبر در استان وجود دارد که پيش بيني سرمايه گذاري آنها بیش از 39 هزار و 776 میلیارد ریال بوده و پيش بيني مي‌شود با اجرايي شدن و به بهره برداري رسيدن اين جواز تاسيس ها، در مجموع بيش از 33 هزار نفر اشتغال در استان ايجاد شود.

نیکدل گفت: بررسی آماری جوازهای تاسيس معتبر صادر شده در استان نشان می دهد که حدود 0.9 درصد از طرح هاي جديد صنعتي كشور در خراسان شمالی قرار دارد.

وی در ادامه اضافه کرد: از 730  فقره جواز تاسيس معتبر و موجود در خراسان شمالی؛ 193 فقره  متعلق به سايرمحصولات كاني غيرفلزي ، 120 فقره محصولات غذایي و آشاميدني ها،80 فقره محصولات الاستيك و پلاستيك، 47 فقره چوب و محصولات چوبي به جز مبل، 45 فقره محصولات فلزي فابريكی، 37 فقره ساخت مواد و محصولات شيميایي، 29 فقره پوشاک، 27 فقره ساخت ماشين آلات و تجهيزات، 23 فقره ساخت كاغذ و محصولات كاغذي و مابقی نیز متعلق به دیگر صنایع است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در پایان اظهار داشت: از 400 واحد فعال موجود در استان، تعداد 56  واحد فعال صنعتي در هشت شهرك صنعتي خراسان شمالی مشغول فعاليت هستند كه ميزان سرمايه گذاري آنها 412 میلیارد ريال و اشتغال ايجاد شده توسط اين واحدها 992 نفر است.

 

کد خبر 2376548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha