۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۸

از ابتدای امسال تاکنون/

۳۹ فقره مجوز مشاغل خانگی فرش در خراسان شمالی صادر شد

۳۹ فقره مجوز مشاغل خانگی فرش در خراسان شمالی صادر شد

بجنورد- خبرگزاری مهر: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ فقره پروانه کسب بافندگی و ۳۹ فقره مجوز مشاغل خانگی مرتبط با فرش در این استان صادر شده است.

یحیی نیکدل در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در هفت ماهه گذشته سال جاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی به منظور ساماندهی و رفع مشکلات قالی بافان استان اقدام به صدور ۶۱۷ فقره کارت شناسایی قالی بافی کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این راستا تاکنون ۲۳ فقره پروانه کسب بافندگی و ۳۹ فقره مجوز مشاغل خانگی مرتبط با فرش در خراسان شمالی صادر شده و کمیته فرش استان نیز به منظور بررسی مسائل و رفع کاستی های فرش بافان اقدام به برگزاری ۳۵ نشست کرده است.

نیکدل افزود: علاوه بر این از ابتدای سال جاری تاکنون چهار مورد پروانه تولید برای واحدهای تولیدی فرش استان صادر شده و نیز در این مدت سه مورد نیز کارگاه غیر متمرکز فرش با مدیریت متمرکز در خراسان شمالی راه اندازی شده است.

وی در ادامه در مورد بیمه بافندگان فرش در استان نیز اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۰ بافنده فرش خراسان شمالی برای قرارداد بیمه به تأمین اجتماعی معرفی شدند.

بر اساس آمار اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در این استان ۲۱ هزار بافنده فرش دستباف وجود دارد که با تولید میانگین سالانه ۴۰۰ هزار مترمربع فرش، ۹ درصد از کل فرش دستباف تولیدی در کشور را به خود اختصاص داده اند.

در این استان ۱۰۸ تعاونی فرش و ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی فرش بافی وجود داشته و در مجموع نیز ۹ هزار دار قالی در طول سال در خراسان شمالی برپا است.

کد خبر 2428450

برچسب‌ها