۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۸:۲۵

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت؛

حضورتولیدکنندگان در بازارهای جهانی بستر توسعه را فراهم می‌کند

حضورتولیدکنندگان در بازارهای جهانی بستر توسعه را فراهم می‌کند

بجنورد - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: حضور تولید کنندگان در بازارهای بین المللی بستر رشد و توسعه فعالیت های اقتصادی را فراهم می کند

یحیی نیکدل در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهارکرد: نگاه به حوزه تولید نباید تنها محدود به استان شود، بلکه تولیدکنندگان با حضور در بازارهای بین المللی باید بستر توسعه و رشد فعالیت‌های اقتصادی را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: تولید کنندگان باید بازارهای فروش محصولات تولیدی خود را در خارج از کشور جستجو کنند.

نیکدل رشد و توسعه اقتصادی را نیازمند توجه به قابلیت های نیروی انسانی دانست و افزود: با استفاده از توان فکری نیروهای انسانی و توانمندی‌های داخلی می توان راحتر به جامعه ای با اقتصاد درون زا، دست پیدا کرد.

وی تصریح کرد: حضور تولیدکنندگان در بازارهای بین المللی و کنار سایر رقبا سبب شناسایی قابلیت ها، ضعف‌ها و نواقص، تقویت کیفیت تولید و ... می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: به رغم کمبود امکانات و وجود مشکلات، خراسان شمالی در حوزه صادرات محصولات تولیدی نسبت به سایر استانهای کشور عملکرد مثبتی داشته است.

وی با بیان اینکه هدف گذاری صادرات استان در سال جاری 170 میلیون دلار بوده است، اظهار کرد: طی هفت ماه امسال 61 درصد هدف گذاری به عبارتی 91 میلیون دلار صادرات کالاهای تولیدی از این استان انجام شده است.

کد خبر 2964858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha